Čokolády Ritter Sport bude voziť elektrický eActros
Ak vám chutia čokolády od výrobcu Ritter Sport, možno vás poteší informácia, že výrobca sladkostí chce byť ekologický a do jeho flotily dorazil na testovaciu prevádzku Mercedes-Benz eActros. Alfred Ritter GmbH & Co KG je rodinnou spoločnosť, ktorá sa špecializuje na čokolády a čokoládové tyčinky a sídli v nemeckom Waldenbuchu neďaleko Stuttgartu.
Nový eActros bude testovať na zabezpečenie výroby na trase medzi skladom Dettenhausen a výrobným závodom vo Waldenbuchu. eActros bude pracovať v režime kyvadlovej dopravy a bude zabezpečovať dodávku lieskových orechov, mandlí, baliacej fólie a ďalších obalových materiálov zo skladu v Dettenhausene, vzdialeného asi sedem kilometrov, do výrobne čokoládových výrobkov. eActros tiež dodáva do „SchokoShopu“ – predajne spoločnosti Ritter Sport v sídle spoločnosti vo Waldenbuchu – čerstvo vyrobenú čokoládu z vedľa sídliacej továrne. Osemnásťtonový nákladný automobil s dojazdom približne 200 kilometrov je vybavený chladiacou výmennou nadstavbou Schmitz Cargobull, ktorá je takisto napájaná elektrickou energiou a teda neprodukuje žiadne emisie. Batérie elektrického nákladného vozidla sa nabíjajú cez noc, v areáli továrne Ritter Sport.
Nadstavba s elektrickou chladiacou jednotkou od Schmitz Cargobull
eActros, ktorý používa Alfred Ritter, nesie vymeniteľnú chladenú nadstavbu W.KO COOL od spoločnosti Schmitz Cargobull. Tá má optimalizovanú izoláciu pre energeticky efektívnu prepravu chladeného tovaru. Robustná konštrukcia je ideálna na každodenné intenzívne používanie. Čisto elektricky poháňaná chladiaca jednotka pracuje úplne bez emisií a je špeciálne navrhnutá pre použitie v distribučnej doprave. Karosérie pre vozidlá poskytne Schmitz Cargobull aj v druhej testovacej fáze.
Početné poznatky získané z prvej fázy
Od roku 2020 je eActros v druhej fáze praktického testovania a postupne bude odovzdávaný ďalším zákazníkom v rámci takzvanej „inovačnej flotily“. Jedným z mnohých poznatkov získaných počas praktických testov je, že dojazd približne 200 kilometrov sa ukázal ako realistický – bez ohľadu na užitočné zaťaženie, trasu alebo topografiu. eActros nie je oproti konvenčným naftovým nákladným vozidlám horší z pohľadu dostupnosti a výkonu v mestskej premávke, na diaľniciach alebo pozemných komunikáciách. Chladiaci systém pre náklad, ale aj elektricky ovládaná klimatizácia fungujú bez obmedzenia v extrémnych horúčavách aj v nízkych zimných teplotách. Vodičov teší nepretržitá dostupnosť krútiaceho momentu v celom rozsahu otáčok. Pozitívne hodnotia aj tichú jazdu. Pri predvídavej jazde sa dá navyše elektrická energia získavať rekuperáciou, teda brzdením motorom, navyše pri rekuperovaní vodič takmer vôbec nepoužíva brzdový pedál.
eActros je postavený na podvozku vozidla Mercedes-Benz Actros. Jeho architektúra je však plne prispôsobená elektrickému pohonu. O pohon sa starajú dva elektromotory v blízkosti nábojov kolies zadnej nápravy, každý s výkonom 126 kW a maximálnym krútiacim momentom 485 Nm. Lítium-iónové batérie majú kapacitou 240 kWh. Podľa dostupného nabíjacieho výkonu je možné úplne ich nabiť do dvoch hodín (pri nabíjacom výkone 150 kW).
„Už viac ako dva roky mnoho zákazníkov intenzívne testuje naše akumulátorovo-elektrické vozidlo eActros pre ťažkú distribučnú prepravu v rôznych oblastiach podnikania. Teší nás, že Ritter Sport – výrobca známych čokolád s dlhoročnou tradíciou – teraz tiež používa eActros, aby v oblasti Stuttgartu zabezpečil chod svojej výroby,“ povedal Jasper Hafkamp, vedúci globálneho marketingu nákladných vozidiel Mercedes-Benz.
„Sme rodinný podnik a ochrana prírodných zdrojov je neoddeliteľnou súčasťou našich firemných aktivít. Naším cieľom je pracovať v súlade s ľuďmi a prírodou. Ako súčasť dodávateľského reťazca to prirodzene zahŕňa aj dopravnú logistiku. S vozidlom Mercedes-Benz eActros teraz testujeme dopravné riešenie neutrálne z pohľadu CO2, ktoré spĺňa naše firemné hodnoty trvalej udržateľnosti a transparentnosti,“ dodáva Andreas Ronken, generálny riaditeľ spoločnosti Ritter Sport.