Cestná doprava

Bratislava zatiaľ nemôže potvrdiť termín spustenia parkovacej politiky

Jej zavedenie sa pritom v prvých zónach plánovalo od roku 2021. Potvrdil to bratislavský magistrát s tým, že dosahy koronakrízy na mesto znamenajú obrovské výpadky príjmov, a preto v súčasnosti nedokáže zodpovedne odhadnúť, koľko financií na spustenie parkovacej politiky dokáže alokovať.

„Momentálne sme uprostred procesu obstarávania softvérového jadra parkovacieho systému a paralelne sa pripravujú ďalšie súťaže na súvisiace služby (projekty organizácie dopravy a dopravné prieskumy pre nové parkovacie zóny, platobná brána, mobilná aplikácia či parkomaty),“ uviedla hovorkyňa Bratislavy Katarína Rajčanová.

Samospráva deklaruje, že na príprave celomestskej parkovacej politiky intenzívne pracuje a počas celého procesu sa koordinuje s bratislavskými mestskými časťami. „Spolu pripravujeme lokality, kde sa spustia prvé zóny. Petržalka svoj pilotný parkovací systém už spustila na časti svojho územia, v Ružinove je od začiatku roka úspešne spustená rezidenčná zóna 500 bytov, Nové Mesto pripravuje prvú zónu regulovaného parkovania v okolí Tehelnej ulice a v Rači sa tiež pripravuje prvá pilotná zóna,“ uviedla Rajčanová. Magistrát a dotknuté mestské časti spolu vyhodnocujú pilotnú prevádzku a aj na základe úspešnosti a skúseností budú dolaďovať nastavenie „ostrej prevádzky“ celomestskej parkovacej politiky v roku 2021.

Po spustení celomestskej parkovacej politiky v Bratislave majú byť spoplatnené zóny iba na miestach, kde je výrazný problém s parkovaním, a iba v časoch, keď problém s parkovaním pretrváva. Vo vyhradených zónach budú platiť za parkovanie vodiči, ktorí nemajú trvalý pobyt v Bratislave. Platiť však budú aj Bratislavčania – rezidenti. Prevádzkovateľom parkovacej politiky bude hlavné mesto.

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button