Logistika a skladovanie

Packeta expanduje na Slovensku, rozšíri počet výdajných miest

Zásielkovňa mení názov na Packeta. Posilňuje svoje pôsobenie na Slovensku, kupuje aj ReMax Courier Service a chystá sa doručovať až domov.

Zásielkovňa mení meno na Packeta. Dôvodom rebrandingu je zjednotenie názvu naprieč Európou. „Zákazníci nás pri nákupoch z akýchkoľvek e-shopov po celom svete rýchlo a jednoznačne rozpoznajú. Zároveň nám jednotný brand umožní využívať synergický efekt marketingových spoluprác s inými krajinami,“ konštatuje Daniel Tinz, COO pre CEE & DACH skupiny Packeta Group.

Akvizíciou kuriérskej spoločnosti ReMax Courier Service rozšíri svoje služby aj o doručenie na adresu vlastnou službou. Pod novým menom Packeta chce do konca roka rozšíriť doručovaciu sieť na 1 500 výdajných miest, 795 boxov a 400 kuriérov.

Packeta, člen skupiny Packeta Group (je súčasťou 14 spoločností holdingu), je inovatívna technologicko-logistická platforma, založená v roku 2010, ktorá prevádzkuje jednu z najväčších sietí výdajných miest v strednej Európe. Packeta aj na Slovensku predstavuje rýchlosť, jednoduchosť a najmä dostupnosť.

Packeta zabezpečuje nízkonákladový a efektívny spôsob doručenia zásielok viac ako 28 000 e-shopom na výdajné miesta a adresu príjemcu cez jedno technologické riešenie = 1 API. Vďaka tomuto riešeniu dokáže e-shop odosielať zásielky prostredníctvom služieb Packeta do 33 krajín vrátane USA, Ruska, Švajčiarska a Ukrajiny. Packeta má aktuálne viac ako 7 700 vlastných výdajných miest (na Slovensku vyše 1 300) a takmer 92 000 partnerských výdajných miest.

Do júla 2021 prepravila takmer 58 miliónov zásielok a spolupracuje s viac ako 30-tisíc e-shopmi. Obrat skupiny predstavoval v roku 2020 takmer 100 miliónov eur, počet prepravených zásielok dosiahol 40,5 milióna kusov.

Z-BOX Packety

Stratégia dostupnosti

Dostupnosť je podporovaná aj vďaka inovatívnej mobilnej aplikácii Packeta a jej službe Medzi Nami, prostredníctvom ktorej si môžu posielať zásielky aj fyzické osoby. Zákazník má v aplikácii heslo vždy poruke, preto dokáže prehľadne sledovať stav zásielky alebo sa vrátiť do histórie zásielok. Packeta ponúka ľuďom slobodu. Je na zákazníkovi, kedy a kde si svoju zásielku prevezme alebo odošle. Aj vďaka tomu bola zaradená ako najobľúbenejšia služba pri doručení zásielky na výdajné miesto na Slovensku.

Nové služby v portfóliu

Súčasne s rebrandingom oznámila Packeta Group, že kupuje doručovateľskú firmu ReMax Courier Service. Cena transakcie je na úrovni niekoľkých miliónov eur. Od roku 2022 sa akvizícia skončí fúziou a obchodných partnerov preberie spoločnosť Packeta. Vďaka akvizícii v hodnote niekoľkých miliónov eur rozšíri svoju ponuku služieb aj o doručovanie kuriérom vo vlastnej réžii. Stane sa tak významnejším hráčom na trhu doručovania zásielok. (Pred pandémiou, v roku 2019, mala Zásielkovňa na Slovensku tržby približne 9 miliónov eur, ReMax Courier Service takmer 7 miliónov.)

„Akvizícia firmy ReMax Courier Service je súčasťou našej dlhodobej stratégie rozširovať portfólio o nové služby,“ vysvetľuje Simona Kijonková, zakladateľka Zásielkovne a CEO skupiny Packeta Group. „Chcela by som poďakovať pôvodným majiteľom, manželom Besedičovým a ich dcére Elenke Diaz, za to, že vybudovali tak skvelú firmu s pevnými piliermi, na ktorých môžeme stavať a viesť ju ďalej k väčšej digitalizácii smerom na e-commerce trh.“

Simona Kijonková, zakladateľka Zásielkovne

Posilnenie kvality pre klientov

Zavedením vlastnej kuriérskej služby bude mať Packeta priamy vplyv na kvalitu, rýchlosť a cenu doručovania zásielky kuriérmi. Zákazníkom na Slovensku ich doručujú na adresu od 1. júla.
„Chceme priniesť čerstvý vietor do služby doručovania na adresu poskytovaním najkvalitnejších služieb, a to tak, že zákazník pozná presný čas doručovania na adresu, má podrobné sledovanie zásielky v reálnom čase, možnosť platby kartou u každého kuriéra či bezproblémovú zmenu adresy doručenia na inú alebo na celú sieť výdajných a podacích miest, a to všetko v rámci mobilnej aplikácie,“ uvádza Alexander Jančo, výkonný riaditeľ Zásielkovne na Slovensku.

„Zásielkovňa rozšíri svoju ponuku služieb aj o doručovanie kuriérom vo vlastnej réžii. Stane sa tak z nej jeden z najväčších hráčov na trhu v oblasti doručovania zásielok. Pre obchodných partnerov a aj samotných zákazníkov ReMaxu sa pritom nič nemení,“ uviedol Alexander Jančo s tým, že pôvodné podmienky ostávajú v platnosti minimálne do konca tohto roka.

Alexander Jančo, výkonný riaditeľ Zásielkovne na Slovensku

Tým, že Packeta ponúkne vlastnú kuriérsku službu, bude mať vplyv na doručovanie. Zákazník bude vedieť, kedy mu doručia zásielku, bude môcť zaplatiť kartou a dostupná bude aj zmena doručenia zásielky na inú adresu alebo výdajné miesto priamo v aplikácii. Do konca roka má mať Packeta 400 kuriérov, 1 500 výdajných miest a až 795 výdajných boxov.

Z-boxy sú úschovne pre zásielky, ktoré sa dajú otvoriť pomocou mobilnej aplikácie, ak poznáte kód svojej zásielky. Sú poháňané ekologicky slnečnou energiou a sú chránené pred násilným otvorením. Okrem vybratia zásielky sa dajú použiť aj pri vrátení tovaru na jeho podanie späť dodávateľovi.

ReMax, ktorý Packeta Group kúpila, bude do konca roka právne fungovať pod názvom Packeta Courier. „K 1. januáru 2022 sa akvizícia skončí fúziou a dôjde k preklopeniu obchodných partnerov pod spoločnosť Packeta. Všetky zmeny sú v súlade s našimi dlhoročnými hodnotami, akými sú sloboda či maximálna flexibilita pre našich zákazníkov,“ konštatuje Alexander Jančo.

V spolupráci
transport.sk

Prečítajte si aj

Back to top button