Logistika a skladovanie

O zadržaných zásielkach z tretích krajín informuje Slovenská pošta, nie colníci

Na colníkov z pobočky Colného úradu (CÚ) Žilina – Pošta sa denne telefonicky obráti približne 40 adresátov zásielok dovážaných z tretích krajín, najmä z Ázie a Veľkej Británie. Podľa hovorkyne CÚ Žilina Boženy Chríbikovej sa s otázkami o stave zásielky musia obrátiť na zamestnancov Slovenskej pošty, pretože colníci ich vybaviť nemôžu.

„Pýtajú sa, v akom stave sú ich zásielky, či kedy budú doručené. Reagujú na poštové oznámenie alebo e-mailovú notifikáciu s textom ‚Zadržaná na colnici – Chýbajúca/nevhodná faktúra‘, ktoré dostanú od prepravcu – Slovenskej pošty. Po tejto informácii si mylne myslia, že zásielku majú v rukách colníci. V skutočnosti sa však nachádza v sklade Slovenskej pošty a čaká na colné konanie,“ uviedla Chríbiková.

Vysvetlila, že ak si príjemca tovaru zvolí na zastupovanie v colnom konaní Slovenskú poštu, potom za neho vybaví všetky formality a tovar mu doručí na požadovanú adresu. „O zásielke má kompletné informácie a je jediná oprávnená ich poskytnúť osobe, ktorú zastupuje. Colníci z pobočky CÚ Žilina – Pošta, od ktorých sa adresáti často dožadujú odpovedí, nemôžu do tohto vzťahu zasahovať. Kontrolu tovaru, dokladov a vyčíslenie dovozných platieb vykonajú až po tom, keď Slovenská pošta disponuje potrebnými dokladmi k tovaru a podá za adresáta colné vyhlásenie,“ doplnila hovorkyňa CÚ Žilina. Presný postup pri dovoze tovaru z tretích krajín prepravovanom poštou môžu občania nájsť aj na portáli finančnej správy, dodala Chríbiková.

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button