Logistika a skladovanie

Nový terminál v Lehrte má ušetriť 250 000 ciest kamiónov ročne

Po dvoch rokoch výstavby a niekoľkých mesiacoch testovacej prevádzky začal fungovať najpokorkovejší nákladný terminál v Nemecku. Železničný kontajnerový terminál s názvom MegaHub bol vybudovaný v meste Lehrte a oficiálne ho otvorili člen predstavenstva spoločnosti Deutsche Bahn (DB) Ronald Pofalla, štátny tajomník nemeckého ministerstva pre dopravu a digitálnu infraštruktúru Enak Ferlemann a minister dopravy spolkovej krajiny Dolné Sasko Dr. Bernd Althusmann.

Kontajnery v Lehrte sa na vagóny nakladajú rekordnou rýchlosťou. Celý proces trvá iba niekoľko minút a má zabezpečiť, že sa tovar k zákazníkom dostane rýchlejšie. Tento hub má podporiť imidž nákladnej dopravy. DB bude nový terminál využívať na presun väčšieho množstva tovaru na ekologicky prijateľnejšiu železnicu.

Denne tu pripravia na vypravenie 13 vlakov, čo objemovo zodpovedá približne 250 000 cestám kamiónom ročne. Za rok podľa predpokladov spoločnosti ušetrí presun z ciest na železnicu asi 120 000 ton emisií CO2. DB a nemecká spolková vládainvestovali do nového želzeničného terminálu 171 mil. eur.

Nový vlakový terminál využíva najmodernejšie technológie, vrátane autonómnych transportérov kontajnerov (FOTO: DB)

„Presun tovaru na zelený železničný systém je jedným z najjednoduchších a najefektívnejších spôsobov pre ochranu klímy. Proces prekládky v Lehrte je rýchlejší ako kdekoľvek inde v Nemecku. S každým vlakom, ktorý odtiaľto odchádza, odstraňujeme z ciest 52 nákladných vozidiel a tým automaticky znižujeme emisie CO2,“ hovorí Ronald Pofalla.

Prevádzka v termináli je tichá a energeticky úsporná (FOTO: DB)

„Jasným politickým cieľom vlády je presunúť dopravu z ciest na železnice. To si vyžaduje špičkové prekladiská. MegaHub Lehrte využíva supermoderné riešenia a symbolizuje tieto snahy. Udáva príklad pre mnohé ďalšie prekladiská v Nemecku, ktoré by ho mali nasledovať,“ povedal pri slávnostnom otvorení štátny tajomník nemeckého ministerstva pre dopravu a digitálnu infraštruktúru Enak Ferlemann.

MegaHub má slúžiť ako príklad pre ďalšie podobné terminály v Nemecku (FOTO: DB)

„Nový MegaHub je jedným z najinovatívnejších projektov v nákladnej doprave v súčasnosti a podčiarkuje veľmi dôležitú úlohu, ktorú Dolné Sasko hrá na mapách logistických križovatiek v Európe. Hub posilní konkurencieschopnosť klimaticky priateľskej železničnej dopravy a zvýši atraktivitu Dolného Saska pre logistický sektor,“ dodal minister dopravy spolkovej krajiny Dolné Sasko Dr. Bernd Althusmann.

Kontajnery prepravujú po termináli autonómne transportéry (FOTO: DB)

Ako funguje nový MegaHub v Lehrte

Kamery registrujú náklad prichádzajúci na vlakoch a nákladných vozidlách, keď vstupuje do objektu terminálu. ktorý má rozlohu 120 000 m2. Tri 20 metrov vysoké žeriavy a 12 autonómnych elektrických transportérov triedi kontajnery a alokuje ich k nákladným vlakom s obrovskou presnosťou. Centrálny počítačový systém dohliada na nakladanie a presun kontajnerov. Operácie v termináli sú veľmi tiché a energeticky efektívne. Keď vlaky prídu, využíva sa ich kinetická energia na presun pod žeriavy, bez potreby elektrickej energie. Hub ponúka možnosť expanzie pre raz toľko žeriavov a až do 20 transportérov.

Zdroj
transport.sk
Editor
DB

Prečítajte si aj

Back to top button