Logistika a skladovanie

Napriek pandémii upevňuje cargo-partner svoju pozíciu na logistickom trhu

Medzinárodný poskytovateľ prepravných a info-logistických služieb na Slovensku dosiahol medziročný nárast obratu o takmer 17% a rok 2020 uzavrel s rekordným obratom vo výške 58,9 miliónov eur. Napriek koronakríze pokračuje cargo-partner v nastavenom trende rastu z predošlých rokov.

Aj počas náročného a turbulentného obdobia na trhu, vyšla spoločnosť cargo-partner na Slovensku z roku 2020 úspešne, vďačí za to núdzovým riešeniam šitým na mieru, flexibilným alternatívam pri dopravných obmedzeniach súvisiacich s celosvetovými pandemickými opatreniami a mimoriadnemu nasadeniu jej zamestnancov.

Letecký most medzi Čínou a Európou

Rok 2020 priniesol rad nových výziev pre globálnu ekonomiku a najmä pre odvetvie logistiky. Leteckú prepravu zasiahol výpadok leteckých liniek a zároveň enormne stúpal dopyt po ochranných pomôckach, ktoré bolo potrebné v rekordne krátkom čase doviesť z Číny do Európy, čo malo za následok nedostatok prepravných kapacít: „V roku 2020 sme letecké zásielky do značnej miery prepravovali prostredníctvom leteckého mosta medzi Čínou a Európu vytvoreného z charterových lietadiel a tento servis naďalej prevádzkujeme ako pravidelné linky na týždennej báze, prípadne častejšie. Vďaka týmto charterom a na mieru šitým EMERGENCY riešeniam sme boli schopní prepraviť takmer totožný objem tovaru ako v rokom 2019,” uviedol Tibor Majzún, Managing Director cargo-partner na Slovensku. Núdzové riešenia využívajú nie len klienti z oblasti zdravotníctva a farmácie, nedávno spoločnosť zabezpečila dodávku dvoma chartermi pre významného hráča v automobilovom priemysle. Door-to-door preprava zo severovýchodnej Číny na Slovensko trvala necelé 4 dni.

Preprava po hodvábnej ceste stabilnou alternatívnou

Pre časovo menej kritické dopravné požiadavky ponúka cargo-partner železničnú a námornú prepravu. „V oblasti prepráv po novej hodvábnej ceste bol pre nás rok 2020 rekordným, železničná preprava sa pre klientov stala stabilnou alternatívu k leteckej a námornej preprave, ktorá je až o 60% nákladovo efektívnejšia než letecká, a až o 50% rýchlejšia, ako námorná preprava. V minulom roku sme medziročne zvýšili objemy zásielok prepravovaných námornou alebo železničnou prepravou v zberných kontajneroch (LCL) o 8% a v celokontajneroch (FCL) o 5%,“ doplnil Tibor Majzún. Spoločnosť tento rok predstavila nový týždenný priamy zberný železničný servis z čínskeho Ningba do Dunajskej Stredy a prémiovú službu Adria PRIORITY Express cez prístavy Koper a Terst, ako rýchlejšiu alternatívu k námornej preprave zásielok z Ázie do Európy.

cargo-partner Dunajská Streda

Hlavný fokus na digitalizáciu

Pre cargo-partner je jednou z hlavných priorít digitalizácia, patrí sem hlboká integrácia a automatizácia obchodných procesov zákazníkov prostredníctvom EDI a API prepojení, ako aj zjednodušená komunikácia prostredníctvom komplexnej platformy pre správu dodávateľského reťazca SPOT. Podľa Tibora Majzúna je dôležité efektívne riadenie nielen prepravných, ale aj informačných tokov: „Vývoj a technologický pokrok ponúka nové riešenia a firmy v záujme zachovania funkčnosti a zvýšenia konkurencieschopnosti budú tieto možnosti stále aktívnejšie využívať vo svojej operatíve a procesoch. Naše skúsenosti z minulého roka ukázali, že dodávateľské reťazce fungujú, iba ak je v nich úplná transparentnosť, najmä v čase krízy. Na túto potrebu sme reagovali službou Intelligent Container Tracking, ktorá umožňuje zákazníkom kedykoľvek presne lokalizovať svoje kontajnery pomocou GPS a získavať oznámenia v prípade zmeny času doručenia tak, aby im mohli prispôsobiť plánovanie svojho dodávateľského reťazca. Na Slovensku v tomto roku plánujeme migráciu nášho online webového colného ePortalu na novú generáciu informačného systému iNUVIO, ktorá je oveľa efektívnejšia a používateľsky zrozumiteľnejšia.“

Zdroj
transport.sk
Editor
TS

Prečítajte si aj

Back to top button