Logistika a skladovanie

Lidl podporuje rozvoj elektromobility v rozvážke

Lidl podporuje rozvoj elektromobility v rozvážke. Spoločnosť Lidl je známa svojím zodpovedným prístupom k životnému prostrediu, čo sa bezpochyby odráža aj v neustálom vylepšovaní firemnej logistiky.

Najnovšou posilou zelenej flotily je elektrický kamión Volvo FM Electric na distribúciu potravín z logistického centra v Seredi. Diskont Lidl ako prvý obchodný reťazec v reálnej prevádzke využíva 100 % elektrický ťahač Volvo FM Electric. Je to model, ktorý zvládne prepraviť oveľa väčšie množstvo tovaru ako jeho minuloročný predchodca Volvo FE, ktorý bol prvým elektrickým rozvážkovým vozidlom na Slovensku. Prepraví 24 ton nákladu s reálnym dojazdom 300 km, celková kapacita batérie je 540 kWh a trvalý výkon až 490 kW.

Na premiéru nového modelu dohliadal vedúci úseku logistiky spoločnosti Lidl Peter Mego. Volvo FM Electric podľa neho výrazne pomôže firme v napĺňaní dlhodobých cieľov v tejto oblasti. Do roka 2030 chce totiž Lidl zabezpečiť, aby alternatívny pohon malo 75 % jeho autoparku, a tak dosiahnuť 30 % neutralitu v doprave. Čo teda inými slovami znamená, že 30 % flotily by malo mať pohon na elektrinu, vodík alebo bioplyn.

„Lidl na Slovensku dosiahol veľa prvenstiev. Samozrejme, jedno z najdôležitejších je, že sme sa stali jednotkou na trhu. To všetko vďaka našim zákazníkom, zamestnancom aj partnerom. Každý líder však musí udávať smer a nebáť sa ísť aj tŕnistou cestou. Preto som hrdý, že sme sa ako spoločnosť vybrali cestou znižovania emisií a nasadzovania alternatívnych pohonov v kamiónovej preprave. Spoločne so svojimi prepravnými partnermi sme našli konsenzus. Naše ciele sú odvážne a ambiciózne, ale vieme, že pre našu planétu nevyhnutné. Postupne chceme nasadzovať aj ďalšiu techniku s nulovými emisiami, aby sme sa postupne približovali k absolútne bezemisnej logistike,“
uviedol vedúci úseku logistiky Peter Mego. Elektrické Volvo FE aj nový ťahač FM s chladiarenským návesom prevádzkuje zmluvný dopravca Anpet zo Stredných Plachtiniec.

Jednotka v čerstvosti

Púť ovocia, zeleniny, mäsa, pečiva či mliečnych výrobkov od výrobcu cez obchodný reťazec až na stôl v domácnosti je náročná. Diskontný reťazec Lidl dlhodobo patrí vo food logistike medzi lídrov v čerstvosti a kvalite za ceny, ktoré si môže dovoliť skutočne každý. Za pravou podstatou čerstvosti stoja zodpovedný výber dodávateľov, náročné procesy a premyslená logistika. Aj vďaka dobre nastaveným prísnym pravidlám si diskont prehlbuje a udržiava dôveru svojich zákazníkov. Potvrdil to aj prieskum agentúry 2muse.

Konateľ spoločnosti Lidl Róbert Flachbart, zodpovedný za predaj a logistiku, v mene spoločnosti uviedol, že diskont je naozaj presvedčený, že jeho zákazníci si zaslúžia to najlepšie: „Kvalitu a čerstvosť výrobkov sledujeme dôkladne a neustále – pri ich príjme v logistickom centre, počas ich skladovania, prepravy a, samozrejme, priebežne v predajniach. V každej z nich máme prítomného manažéra čerstvosti, ktorý pravidelne kontroluje kvalitu čerstvého sortimentu.” Podľa slov Michala Kiabu, vedúceho logistického centra v Seredi, prúdi absolútna väčšina tovaru od dodávateľov do skladov diskontu a odtiaľ do predajní. Už len to predstavuje oveľa vyššiu náročnosť samotnej prípravy a s tým spojených kontrolných úkonov. Zároveň však diskont môže vďaka tomu lepšie strážiť čerstvosť výrobkov.

Michal Kiaba, vedúci logistického centra v Seredi

Lidl podporuje rozvoj elektromobility v rozvážke

„Pre logistické centrum je nevyhnutné mať v predstihu vyriešené najdôležitejšie oblasti – dostatok personálu, kapacitné možnosti uskladnenia tovaru, dostatok prepravných kapacít a správne naplánovanie závozov tovaru, aby bolo možné zabezpečiť obsluhu nových predajní. Jednou z najväčších výziev je kvalita personálu. Lojálny a kvalitný personál je preto základným kameňom úspechu nielen nášho logistického centra, ale aj predajní,” opísal Kiaba. Zaujímavé je, že v priebehu týždňa logistické centrum v Seredi prichystá zrhuba milión kartónov a 15-tisíc paliet.

Lidl Slovensko má v súčasnosti 162 predajní, tri outlety, tri logistické centrá v Nemšovej, Záborskom a Seredi a zamestnáva viac ako 6 500 ľudí. V najnovšom logistickom centre v Seredi sú sklady rozdelené na nepotravinový a potravinový tovar. Pričom potravinový tovar sa ďalej delí podľa teploty na tri sekcie. V prvej je teplota cca 20 stupňov, v druhej sekcii sú umiestnené potraviny s teplotou 2 stupne a v tretej sa uskladňuje tovar pri teplote -25 stupňov. Logistika vyskladnenia a vychystávania je rozdelená do dvoch strán a všetko v sklade obsluhuje flotila elektrických vozíkov Jungheinrich.

Zdroj
transport.sk
Editor
VIB

Prečítajte si aj

Back to top button