cargo-partner reaguje na výzvy flexibilnými prepravnými riešeniami
cargo-partner reaguje na výzvy flexibilnými prepravnými riešeniami. Spoločnosť cargo-partner, ktorá je súčasťou NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC., si uvedomuje globálne logistické výzvy, ako sú preťažené prístavy, situácia v Červenom mori a geopolitické zmeny, a preto neustále hľadá alternatívne a spoľahlivé trasy. Vybudovala rozsiahlu sieť služieb, aby mohla poskytovať čo najflexibilnejšie riešenia pri FCL a LCL preprave tovaru z Ázie do Európy a späť.
Situácia v Červenom mori sa stále nezlepšuje, pričom väčšina lodí volí dlhšiu trasu okolo Mysu dobrej nádeje, čo predlžuje trasu o približne 11 800 námorných míľ. „Táto trasa predlžuje tranzitný čas minimálne o 10 dní pri importe z Ázie a o 15 až 20 dní pri exporte z Európy do Ázie. Neočakávame, že sa situácia v blízkej dobe výrazne zlepší. Napriek týmto komplikáciám došlo k stabilizácii cien námornej prepravy, pričom ceny momentálne klesajú. V polovici júla dosiahol Šanghajský index kontajnerovej prepravy (SCFI) maximum 10 102 dolárov za 40′ kontajner, ale o dva mesiace neskôr klesol na 5 184 dolárov, čo je takmer 50 % pokles,“ uviedol Tibor Majzún, Managing Director cargo-partner na Slovensku.
Námorná preprava zostáva nestabilná, s rizikom ďalších cenových výkyvov a kolísania kapacít v závislosti od geopolitickej situácie. „Naše tímy pozorne sledujú vývoj a aktívne reagujú na zmeny, aby sme zabezpečili hladký priebeh prepráv. Klienti majú vždy aktuálne informácie o svojich zásielkach prostredníctvom našej SPOT platformy, ktorá umožňuje sledovanie kontajnerov v reálnom čase,“ doplnil Majzún.
cargo-partner reaguje na výzvy flexibilnými prepravnými riešeniami
Rovnováha medzi rýchlosťou, nákladmi a ekologickou udržateľnosťou
Voľba medzi železničnou a námornou prepravou predstavuje ideálnu rovnováhu medzi rýchlosťou, nákladmi a ekologickou udržateľnosťou. V súčasnosti, keď preťažené prístavy a konflikty v Červenom mori vytvárajú prekážky, čoraz viac zákazníkov uprednostňuje železničnú dopravu po Hodvábnej ceste. „Konflikt v Červenom mori ešte viac zvýraznil výhody železničnej prepravy. Aktuálne sa tranzitná doba medzi terminálmi v Šanghaji a Ningbom pohybuje medzi 16 až 18 dňami. Pri doručení tovaru od dverí k dverám zo Šen-čenu a Tchien-ťinu je doba dodania 32 až 38 dní,“ vysvetľuje Majzún. Hoci sú náklady na železničnú prepravu výrazne vyššie než za námornú, je stále nákladovo omnoho efektívnejšia než letecká a predstavuje optimálnu voľbu pre hodnotný tovar alebo klientov vyžadujúcich rýchlejšie dodanie.
Námorná preprava ako najekonomickejšia alternatíva
Aj keď doba prepravy predstavuje väčšinou jeden až dva mesiace, námorná FCL a LCL preprava zostáva najvýhodnejšou z hľadiska ceny, najmä pri veľkých objemoch tovaru. „Námorná doprava je síce náchylná na vonkajšie faktory, ako sú poveternostné podmienky alebo geopolitické riziká, no vďaka našej širokej sieti dopravných partnerov vieme zákazníkom ponúknuť viacero alternatív a zaistiť stabilitu a presnosť doručenia,“ dodal Majzún. Preprava po mori je vhodná najmä pri veľkých objemoch, nadrozmernom tovare, voľne loženom náklade alebo pri vozidlách, kde je možné vďaka dobrej organizácii logistického partnera výrazne zvýšiť stabilitu a presnosť dodania.