Logistika a skladovanie

42 percent ľudí nakupuje na internete cez víkend

42 percent ľudí nakupuje na internete najmä cez víkend. Ľudia na internete nakupujú najmä v sobotu. Z toho mladí ľudia do 29 rokov predovšetkým v piatok. Pri rozhodovaní o nákupe je dôležitá momentálna potreba, druh produktu, ktorý práve zákazníci potrebujú. Vyplýva to z kvantitatívneho prieskumu Stemmark pre spoločnosť Packeta.

Zo záverov prieskumu vyplýva, že slovenským e-shopom sa darí prilákať zákazníkov najmä počas víkendov, kedy majú na nákupy viacej času. Viac ako 42 % opýtaných potvrdilo, že na internete objednáva najmä počas víkendu. Je to najmä v sobotu. Objednávanie tovaru v piatok preferujú najmä mladí ľudia do 29 rokov. Kvantitatívny prieskum Stemmark sa uskutočnil pre spoločnosť Packeta na vzorka 1015 respondentov.

Prečítajte si aj

42 percent ľudí nakupuje na internete najmä cez víkend

„Výhodou nakupovanie na internet je absencia otváracích hodín. Keď niečo práve potrebujeme, objednávame si to. Na počte zásielok vidíme, že slovenskí zákazníci objednávajú tovar v piatok večer či v priebehu celého víkendu. Svoju úlohu zohráva počasie, spoločenské udalosti či vonkajšie okolnosti. Napríklad v tomto období sú to najmä voľnočasové produkty spojené s letom a cestovaním, alebo nákupy spojené s avizovaným zdražovaním či nedostatkom energií,“ konštatuje Alexander Jančo, výkonný riaditeľ Packeta na Slovensku. Tento trend potvrdzuje aj Datart.

„Spolu s pondelkom patrí víkend medzi najdôležitejšie nákupné dni. V našich kamenných predajniach sa nákupné zvyky slovenských spotrebiteľov odlišujú,“ konštatuje Sabina Boudová, marketingová manažérka DATART a Hej.sk.

Doba objednávok a doručovania

Výsledky prieskumu korešpondujú s postupným trendom upúšťať od trávenia víkendov v nákupných centrách ako tomu bolo pre nástupom pandémie. „Internetová doba sa odzrkadlila aj v správaní slovenských zákazníkov. Vo voľnom čase radi trávia čas na internete a vyhľadávajú tovar, ktorý by si chceli kúpiť. Nezáleží pritom či sú na víkendovom pobyte na chalupe, výlete alebo doma. Dôležitá je pre nich okamžitá potreba, ktorú sa snažia naplniť,“ konštatuje Peter Strcula, tréner obchodníkov a podnikateľov. Následne doručenie tovaru kuriérskou spoločnosťou je väčšinu opýtaných respondentov prijateľné do 3 až 4 pracovných dní. Ak by doručenie trvalo dlhšie ako týždeň, záujem o kúpu tovaru výrazne klesá.

Zdroj
transport.sk
Editor
TS

Prečítajte si aj

Back to top button