Motorizmus

Vyskúšali sme novú Triedu T

Vyskúšali sme novú Triedu T. Po novej generácii modelu Citan predstavila značka Mercedes-Benz aj model pre rodiny a ľudí s aktívnym životným štýlom, ktorý si chcú dopriať to najvyššie pohodlie. Odpoveďou na ich potreby je nová Trieda T.

Ide o prémiový van, ktorý prichádza na trh v päťmiestnej verzii, no neskôr pribudne aj verzia s dlhým rázvorom, ktorá pojme až sedem pasažierov. Trieda T má jasnú cieľovú skupinu – chce zaujať rodiny a ľudí, ktorí hľadajú veľa priestoru a viacúčelovosť, zároveň si však potrpia na najvyšší komfort a jedinečnosť.

Praktický Mercedes

Značka si dala záležať na tom, aby bola príslušnosť k trojcípej hviezde jasná hneď na prvý pohľad. Trieda T dostala vyvážené proporcie a strohé línie, ktoré zvýrazňujú výrazné podbehy kolies, pochrómovaná mriežka chladiča aj doplnkové 17-palcové zliatinové disky. Celkový vzhľad dáva hneď najavo, že nejde o bežný „úžitkáč“. Päťmiestna verzia meria 4 498 mm a spolu so širokou 1 859 mm a výškou 1 811 mm sa cestujúci môžu tešiť na veľkorysý vnútorný priestor. Nakladanie uľahčuje nakladacia hrana vo výške 561 mm a nastupovanie zase priestranné posuvné dvere široké 614 mm. Zadné dvere sú štandardne výklopné, no je možné vymeniť ich za dvojdielne krídlové dvere, ktoré otvoríte v 180° uhle. Trieda T sa svojim priestorom prispôsobí v podstate akýmkoľvek požiadavkám. Po sklopení zadných sedadiel získate takmer rovnú plochu a okrem klasických vecí, akou je bicykel, sa do kufra zmestí napríklad aj vstavaná transportná klietka pre vášho štvornohého miláčika.

Kvalitné materiály

Naplno je prémiovosť cítiť vo vnútri. Už v sériovej výbave tu okrem iného nájdeme multimediálny systém MBUX so 7-palcovým dotykovým displejom a možnosťou zrkadlenia smartfónu či multifunkčný volant s dotykovým ovládaním. Stredová lakťová opierka je sériovo potiahnutá imitáciou čiernej kože ARTICO, lakťové opierky na dverách a stredové diely obloženia dverí sú pokryté materiálom NEOTEX, ktorý kombinuje kožu a high-tech neoprén a na prístrojovej doske sa nachádza ozdobný prvok v lesklej čiernej farbe. Interiér aj nakladací priestor sú potiahnuté kobercom, čo iba podčiarkuje jasné zameranie na pohodlie a kvalitu. Značke sa podarilo vytvoriť prémiový pocit, na ktorý sú jej zákazníci zvyknutí z ostatných jej modelov. Zákazníci si bohatú sériovú výbavu môžu rozšíriť o dve línie výbavy – Style a Progressive.

Prémiovosť. Práve na tú sa Trieda T sústredí a materiály použité v interiéry to potvrdzujú (FOTO: Mercedes-Benz)

Prémiová jazda

Prémiový je aj pocit z jazdy. Počas prvých jázd sme si vyskúšali dva z ponuky štyroch motorov. Dieselový aj benzínový radový štvorvalec ponúkajú dve výkonové varianty: diesel 95 a 116 k, benzín 102 a 131 k. My sme vyskúšali najskôr silnejší z dvojice benzínových agregátov, ktorý nás zaujal slušnou dynamikou a na svoje parametre si veľmi dobre počínal aj na diaľnici. Následne sme sa posadili za volant 116 k diesel nás zase prekvapil výborným odhlučnením a úspornosťou. Aj keď išlo o krátky úsek, na nemeckej diaľnici bez maximálnej povolenej rýchlosti sme ho nešetrili a aj tak sa spotreba po zhruba 50 km jazde vyšplhala len na 5,6 l/100 km.

Zadné výklpné dvere môžu nahradiť aj dvere krídlové, otvárajúce sa do 180° uhla (FOTO: Mercedes-Benz)

Aj tu sa musíme opäť vrátiť k použitým materiálom. V sedadlách s ideálnou tvrdosťou sa sedí veľmi pohodlne. Materiál z imitácie čiernej kože ARTICO s bielymi ozdobnými švami nielen dobre vyzerá, no je tiež príjemný na dotyk. Štandardom je v prípade „téčky“ pri oboch dieselových a silnejšom benzínovom motore 7-stupňová dvojspojková automatická prevodovka (DCT). V prípade, že by ste sa ale za žiadnych okolností nechceli vzdať manuálu, k dispozícii je aj 6-stupňová manuálna prevodovka.

Interiér je počas jazdy veľmi dobre odhlučnený (FOTO: Mercedes-Benz)

Vysoká aktívna bezpečnosť

Tak ako mnoho prvkov komfortu, aj mnoho funkcií bezpečnosti nájdeme už v sériovej výbave. Samozrejmosťou sú v prípade Triedy T okrem siedmich airbagov napríklad asistent rozjazdu v stúpaní, asistent jazdy pri bočnom vetre, asistent sledovania pozornosti vodič. Ďalej aktívny asistent brzdenia s funkciou podpory prejazdu križovatkou, aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, asistent sledovania mŕtveho uhla či asistent sledovania povolenej rýchlosti. O ešte vyšší komfort a bezpečnosť pri parkovaní sa stará voliteľný aktívny asistent parkovania so systémom PARKTRONIC a cúvacou kamerou. Ak sa zákazník rozhodne aj pre ťažné zariadenie, Trieda T môže byť vybavená aj asistentom stabilizácie prívesu. O bezpečnosť najmenších sa starajú úchytky detskej sedačky podľa štandardu iSize s ukotveniami Isofix a Top Tether. Nachádzajú sa na krajných zadných sedadlách a na sedadle spolujazdca, kde sú spolu s automatickou deaktiváciou airbagu.

Vnútorný priestor sa prispôsobí požiadavkám majiteľa (FOTO: Mercedes-Benz)

Trieda T vs. Citan

Kritici sa môžu opýtať relevantnú otázku: má Trieda T zmysel, keď tu už máme Citan? Aj keď tieto vozidlá zdieľajú rovnakú karosériu, nájdeme medzi nimi viacero podstatných rozdielov. Kým Citan je ideálnou voľbou pre prácu a stále dokáže zabezpečovať aj prepravu či už rodiny alebo osôb všeobecne, Trieda T cieli zámerne na ľudí, ktorí hľadajú pohodlie, luxus a prémiový pocit tak z interiéru ako aj z jazdy. Svoju príslušnosť k prémiovým vanom potvrdzuje Trieda T aj dvomi individuálnymi stupňami výbavy, ktoré ponúka.

Zdroj
transport.sk
Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button