cargo-partner organizuje po celom svete charterové lety
Spoločnosť cargo-partner plní krátke dodacie lehoty pomocou niekoľkých týždenných charterových letov, v júni aj širokú škálu týždenných charterových letov z Číny a Hongkongu do Európy.
Šírenie koronavírusu a zodpovedajúce bezpečnostné opatrenia viedli v posledných mesiacoch k prudkému poklesu kapacity leteckej nákladnej dopravy, čo viedlo k zvýšenému dopytu po flexibilných núdzových riešeniach. Od začiatku globálnej krízy COVID-19 zaviedla spoločnosť cargo-partner niekoľko týždenných charterových služieb nákladnej dopravy, aby poskytla spoľahlivú alternatívu k zrušeným pasažierskym letom.
V priebehu júna ponúka cargo-partner týždenné charterové lety z Číny a Hongkongu do Frankfurtu, Viedne, Amsterdamu a Budapešti. Táto služba zahŕňa prepravu z celej pevninskej Číny vrátane kľúčových brán ako Šanghaj, Peking, Qingdao, Xiamen, Shenzhen a Guangzhou, ako aj prepravu do cieľovej destinácie kdekoľvek v Európe. Poskytovateľ logistiky okrem toho zabezpečuje všetky colné formality na hraniciach a na letiskách.
Okrem týchto pravidelných charterových služieb prijal cargo-partner mnoho ad hoc žiadostí o celo a part-charterové lety naliehavo potrebného tovaru, z ktorých väčšina pochádzala z farmaceutického odvetvia, zdravotníctva a sektorov OOP (osobné ochranné pomôcky). Vďaka rozsiahlym odborným znalostiam v colnej oblasti a silnej prítomnosti v ázijsko-tichomorskom regióne môže cargo-partner ponúknuť komplexné konzultácie o vývozných predpisoch pre zdravotnú starostlivosť a vybavenie OOP.
Tri veľmi citlivé chartre zo Švédska do USA
V apríli cargo-partner tím vo Švédsku organizoval tri chartre pre renomovanú spoločnosť. Tri nákladné lietadlá MD11 odleteli zo štokholmského letiska Arlanda na letisko O’Hare v Chicagu, naložené takmer 200 tonami nestohovateľného a tepelne senzitívneho tovaru. Napriek krátkemu časovému rámcu pre túto zásielku, ktorý sa prekrýval s veľkonočnými sviatkami, sa preprava uskutočnila na čas, tak aby vyhovovala potrebám zákazníka.
Tisíce rúšok a respirátorov zo Šanghaja do Prahy
Ďalšiu významnú charterovú prepravu umožnilo spoločné úsilie tímov cargo-partner v Prahe a Šanghaji v čase, keď boli naliehavo potrebné rúška a respirátory z dôvodu rýchleho šírenia COVID-19 v celej Európe. V marci pobočky cargo-partner v Číne a Českej republike vybavili urgentnú prepravu približne 700 000 rúšok a 100 000 respirátorov FFP2 vrátane colného odbavenia a všetkej požadovanej dokumentácie. Lietadlo odletelo z Šanghaja 23. marca o 20:15 hod a pristálo v Prahe 24. marca o 02:03 hod. Ihneď po príchode bol náklad prepravený do neďalekého skladu hmotných rezerv, odkiaľ bol tento nevyhnutný tovar distribuovaný do nemocníc po celej krajine. Po spustení celosvetového COVID-19 lockdownu dominovali v našich charteroch najmä rúška, OOP a mobilné telefóny. Potom nasledovali farmaceutiká a nedávno sme zaznamenali silnejúce aktivity v automobilovom priemysle.
Ochranné pomôcky z Číny do Slovinska na Veľkonočnú nedelu
Slovinsko tiež patrilo medzi krajiny, ktoré sa potýkali s nedostatkom ochranných pomôcok v dobe COVID-19 krízy. Pre zabezpečenie urgentných potrieb zákazníkov zorganizoval cargo-partner v Slovinsku množstvo charterových letov. Jedna z týchto zásielok priletela na letisko Brnik na Veľkonočnú nedeľu, 12. apríla ráno, po 12 hodinovom priamom lete zo Zhengzhou. Zásielka obsahovala päť miliónov rúšok s celkovou váhou takmer 25 ton. Napriek sviatkom a obmedzeniu vývozu ochranných prostriedkov z Číny bola spoločnosť cargo-partner schopná poskytnúť zákazníkovi potrebnú logistickú podporu v krátkom časovom rámci, vrátane prípravy požadovaných dokladov o vývoznom povolení.
Robiť veci naviac a proaktívne plánovať
Stefan Krauter, CEO spoločnosti cargo-partner, zdôrazňuje význam úzkej spolupráce s partnermi ako aj v rámci globálnej siete cargo-partner: “Rovnako ako pred krízou spôsobenou koronavírusom, pozorne sledujeme trh a zostávame v neustálom kontakte so zákazníkmi, agentami, dopravcami a partnermi, aby sme boli schopní rýchlo reagovať na ich potreby a ponúkať kompetentné riešenia. Vďaka nášmu silnému zastúpeniu v Číne sme sa mohli včas poučiť zo skúseností našich kolegov a ich odhadov ohľadne vývoja situácie COVID-19 a podľa toho pripraviť našu globálnu sieť. Aj naďalej proaktívne plánujeme a robíme veci naviac, aby sme udržali dodávateľské reťazce našich zákazníkov v pohybe.“