Železničná doprava

MF navrhuje predať celé Cargo, rezort dopravy s tým nesúhlasí

Ministerstvo financií (MF) SR navrhuje predať 100 % akcií Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia (ZSSK Cargo), rezort dopravy však s týmto návrhom nesúhlasí.

Vyplýva to z pripomienkového konania k návrhu revitalizácie troch štátnych železničných spoločností z dielne ministerstva dopravy. „Žiadame určiť na privatizáciu 100 % akcií Carga a tento proces spustiť okamžite. Najväčšia hodnota Carga je totiž jeho trhový podiel, ktorý Cargo neustále stráca,“ zdôvodňuje rezort financií pod vedením Ivana Mikloša (SDKÚ-DS).
      
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR však túto pripomienku neakceptovalo. „V súčasnosti je hodnota Carga nízka, výnos z predaja 100 % akcií Carga by bol malý, preto sa predaj 100 % akcií plánuje až po ozdravení Carga,“ odkazuje rezort Jána Figeľa (KDH).
      
Revitalizačný plán firiem počíta s prepustením približne 5000 pracovníkov. Už v tomto roku má prísť o prácu 3731 železničiarov. Z Carga má odísť 1800 ľudí, zo Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) 1700 a zo Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) najmenej, a to 231 pracovníkov. Zánik pracovných miest v nákladnej firme Cargo by mal v tomto roku priniesť úsporu 25 miliónov eur.
      
V ZSSK, kde tento rok zanikne najmenej pracovných miest, ministerstvo dopravy následne naplánovalo zrušenie 130 miest ročne v období 2012 až 2014. K zániku zamestnanosti bude môcť dôjsť aj vďaka úplnému zastaveniu dopravnej obsluhy na vybraných tratiach, ide o trate Plešivec – Muráň, Štúrovo – Štúrovo štátna hranica, Fiľakovo – Šiatorská Bukovinka štátna hranica, Medzilaborce mesto – Medzilaborce štátna hranica a Bratislava Nové Mesto – Bratislava Petržalka.
      
V ŽSR má prísť o prácu 1700 pracovníkov do konca júla tohto roka. Ďalších 1000 pracovných miest bude zrušených do konca roka 2012. Okrem toho sa majú napríklad znížiť náklady obstarávania tovarov a služieb hlavne využívaním elektronických aukcií o 3 milióny eur. Prehodnotiť sa má aj systém údržby infraštruktúry s úsporou 8,6 milióna eur či racionalizovať organizačné štruktúry generálneho riaditeľstva spoločnosti, na čom sa má ušetriť 10,7 milióna eur.
 

Prečítajte si aj

Back to top button