Letecká doprava
Začali sa predávať akcie IAG, spoločného podniku BA a Iberie
Na burzách sa začali dnes predávať akcie International Consolidated Airlines Group (IAG), ktorú vytvorili letecké spoločnosti British Airways a španielska Iberia.
Začatím predaja týchto akcií sa skončil 30-mesačný proces vytvárania spoločného podniku. Akcie oboch samostatných leteckých spoločností boli stiahnuté z obehu a ich majitelia dostanú rovnocennú náhradu akcií novej leteckej spoločnosti. Akcie novej spoločnosti sa budú obchodovať nielen v Londýne, ale aj na španielskych burzách v Madride, Barcelone, Bilbau a Valencii.
IAG sa stala po Lufthanse a Air France-KLM treťou najväčšou leteckou spoločnosťou v Európe. Šéf skupiny Willie Walsh dnes na burze v Londýne povedal, že IAG má v úmysle expandovať. Dodal, že „British Airways a Iberia sú prvými dvoma leteckými spoločnosťami v IAG, ale nechcú v nej byť poslednými“. Cieľom vedenia novej spoločnosti je dosiahnuť, aby do nej vstúpili aj ďalšie aerolínie, ale je dôležité, aby boli v poriadku. Walsh povedal, že na zozname spoločností, ktoré prichádzajú do úvahy, je ich 12.
IAG predpokladá, že spoločným podnikaním oboch zakladajúcich členov sa jej podarí ušetriť ročne asi 400 miliónov eur. Tento odhad sa vzťahuje na obdobie do roku 2016. Experti však poukazujú na to, že neistý vývoj a zdražovanie pohonných látok by v tomto roku mohli zmariť dosiahnutie cieľa. Rozdielne sú aj názory na vývoj ceny akcií IAG. Goldman Sachs hovorí o jej raste na 390 pencí (4,60 eura), Credit Suisse predpokladá ich vzostup na 375 pencí, kým iní, vrátane Panmure Gordon a UniCredit Research, nepredpokladajú, že sa dostanú nad dnešnú štartovaciu hodnotu 282 pencí.
Podľa ceny akcií má IAG hodnotu 8,5 miliardy USD (6,27 miliardy eur), čím sa stáva drahšou ako rival Air France-KLM, ktorého trh oceňuje na 5,4 miliardy USD. IAG sa priblížila nemeckej Lufthanse, ktorá stojí 9,7 miliardy USD. Nová spoločnosť by mala zarobiť tento rok celkove 18,5 miliardy USD.
IAG sa stala po Lufthanse a Air France-KLM treťou najväčšou leteckou spoločnosťou v Európe. Šéf skupiny Willie Walsh dnes na burze v Londýne povedal, že IAG má v úmysle expandovať. Dodal, že „British Airways a Iberia sú prvými dvoma leteckými spoločnosťami v IAG, ale nechcú v nej byť poslednými“. Cieľom vedenia novej spoločnosti je dosiahnuť, aby do nej vstúpili aj ďalšie aerolínie, ale je dôležité, aby boli v poriadku. Walsh povedal, že na zozname spoločností, ktoré prichádzajú do úvahy, je ich 12.
IAG predpokladá, že spoločným podnikaním oboch zakladajúcich členov sa jej podarí ušetriť ročne asi 400 miliónov eur. Tento odhad sa vzťahuje na obdobie do roku 2016. Experti však poukazujú na to, že neistý vývoj a zdražovanie pohonných látok by v tomto roku mohli zmariť dosiahnutie cieľa. Rozdielne sú aj názory na vývoj ceny akcií IAG. Goldman Sachs hovorí o jej raste na 390 pencí (4,60 eura), Credit Suisse predpokladá ich vzostup na 375 pencí, kým iní, vrátane Panmure Gordon a UniCredit Research, nepredpokladajú, že sa dostanú nad dnešnú štartovaciu hodnotu 282 pencí.
Podľa ceny akcií má IAG hodnotu 8,5 miliardy USD (6,27 miliardy eur), čím sa stáva drahšou ako rival Air France-KLM, ktorého trh oceňuje na 5,4 miliardy USD. IAG sa priblížila nemeckej Lufthanse, ktorá stojí 9,7 miliardy USD. Nová spoločnosť by mala zarobiť tento rok celkove 18,5 miliardy USD.