Vysoká hodnota za vynaložené peniaze
Vysoká hodnota za vynaložené peniaze. Veľké auto za rozumnú cenu s výbavou, ktorá vám uľahčí život, je na našom trhu jedinečný zjav. Samozrejme, že je to niečo za niečo. Ale Jogger je tak praktický, že mu odpustíte aj najčastejšie spomínaný nedostatok – nízky výkon.
Dacia Jogger je ponúkaná s dvoma motormi. Oba sú preplňované litrové trojvalce, jeden vie navyše spaľovať aj LPG. Okrem toho si môžete zvoliť sedemmiestnu alebo päťmiestnu verziu v troch výbavách. My sme otestovali päťmiestnu verziu s benzínovým motorom TCe 110 v „offroadovej“ výbave Extreme.
Trojvalec na také veľké auto?
Boli sme zvedaví, ako bude auto tak veľkých rozmerov jazdiť s trojvalcom. Jogger vyzerá skutočne robustne, ale len do tej doby, než sa pozriete do malého techničáku. Jeho prevádzková hmotnosť je iba 1 251 kg, čo je o tridsať kilogramov menej ako v prípade malého Fordu Puma s trojvalcom. Maximálny výkon 81 kW (110 k) z Joggera vytlačíte pri 5 000 – 5 250 otáčkach. Maximálny krútiaci moment 200 Nm dostanete z motora pri 2 900 – 3 000 otáčkach.
To znamená, že v rade situácií musíte motor pekne túrovať. Jemu to ale neprekáža, a dokonca pritom ani príliš „nežerie“. Nemilosrdne vytáčaný trojvalec na diaľnici, v meste aj na okreskách nám po týždni ukázal spotrebu 6,8 litra na sto kilometrov. V porovnaní s tabuľkovou kombinovanou spotrebou 5,7 litra to nie je neobvyklý rozdiel.
Praktickosť MPV
Hlavným benefitom Dacie Jogger je jej veľkosť, ktorá presahuje do kategórie MPV. Batožinový priestor päťmiestnej verzie má 829 litrov! Maximálna výška batožinového priestoru je takmer meter a šírka medzi podbehmi dosahuje niečo okolo metra. Keď sklopíte sedadlá v druhom rade, získate na dĺžku dva metre! A do takého priestoru už čo-to naložíte. Užitočné zaťaženie vozidla je 444 kg, čo predstavuje zhruba deväť vriec cementu.
Jogger je viac rodinné auto ako dodávka, ale predstaviť si ho vieme aj ako pomocníka pre prácu remeselníka. Na modulárne lyžiny s priečnikmi možno nakladať rôzne dlhé predmety. Jogger zaujme aj jednoduchosťou pracoviska vodiča: pár tlačidiel na volante, klimatizácia z Renaultu a jednoduchý displej, vhodný na zrkadlenie vlastného telefónu pomocou kábla.
Výbava, s ktorou sa dá žiť
Vozidlo vo výbave Extreme, ktoré vidíte na fotkách, sa odomyká a zamyká samo, stačí mať kartu vo vrecku. Pozná, že prichádzate alebo odchádzate. Štartuje sa tlačidlom a má elektrickú parkovaciu brzdu. Cúvanie uľahčuje zadná kamera a senzory umiestnené vpredu i vzadu. Volant a radiaca páka sú obšité kožou.
Na poťah opierok lakťov na dverách a časti palubnej dosky je použitá nová špeciálna tkanina, ktorá sa ľahko čistí. Pravda, sedačky nepatria k tým najlepším, ale Brno na otočku v nich zvládnete bez problémov. Nový Jogger sa od svojho predchodcu odlišuje novou maskou a novým logom, ktoré budú tvoriť vizuálnu identitu všetkých súčasných modelov.
Vysoká hodnota za vynaložené peniaze
Vozidlo | Dacia Jogger TCe 110 Extreme |
Motor | R3/zážihový preplňovaný |
Zdvihový objem valcov | 999 cm3 |
Max. výkon | 81 kW (110 k)/5 000 – 5 250 min-1 |
Max. krútiaci moment | 200 Nm/2 900 – 3 500 min-1 |
Max. rýchlosť | 183 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 10,5 s |
Prevodovka | M6 |
Kombinovaná spotreba | 5,7 l/100 km |
Spotreba v teste | 6,8/100 km |
Emisie CO2 | 129 g/km |
Objem batožinového priestoru | 829/1 819 l |
Pohotovostná hmotnosť | 1 176 kg |
Celková hmotnosť | 1 695 kg |
Rozmery (d × š × v) | 4 547 × 1 784 × 1 691 mm |
Rázvor | 2 897 mm |
Základná cena testovaného vozidla | 27 000 eur bez DPH |