Testy úžitkových vozidiel

Skvelý nový Multivan

Skvelý nový Multivan. Už po prvých jazdách na nás nový Multivan urobil obrovský dojem. Preto sme sa na jeho redakčný test veľmi tešili. Legenda prišla v úplne novom šate a s množstvom skvelých inovácií a noviniek.

Novinka dostala jedinečný vzhľad, už na prvý pohľad sa odlišuje od radu vozidiel T6.1, má až futuristické črty, ktoré sa nám páčia. Takto má vyzerať prémiové moderné rodinné auto súčasnosti. Možno vás to prekvapí, no nový Multivan má niečo spoločné aj s Golfom. Konkrétne motory. Novinka ponúka dva benzínové, jeden plug-in hybridný a pribudne aj diesel.

Prečítajte si aj

My sme testovali benzínový 2.0 TSI s výkonom 150 kW (204 k), spriahnutý so 7-stupňovým DSG automatom. Pri rozbiehaní bol veľmi agilný a s viac ako 2,1-tonovým autom nemal žiadny zásadný problém. Kým výrobca udáva kombinovanú spotrebu 7,7 l/100 km, my sme sa v rovnomerne kombinovanom mixe mesto – medzimesto – diaľnica dostali na 9,5 l/100 km. Pre úplnosť však dodajme, že auto malo najazdených iba niekoľko stoviek kilometrov, čo zohráva svoju úlohu.

Nová platforma

Kým rad vozidiel T6.1 stojí na dedikovanej platforme, nový Multivan dostal platformu MQB, ktorú koncern využíva aj pri výrobe svojich prémiových osobných vozidiel. Pre vás ako vodiča to znamená, že aj s veľkým rodinným autom sa vám jazdí tak pohodlne, ako keby ste sedeli napríklad v Golfe. Oproti Golfu má ale nový Multivan neporovnateľne viac miesta pre každého člena posádky. Moderná platforma rezultuje aj v širokej ponuke asistenčných systémov, ktorých vymenovanie by si žiadalo jednu samostatnú stranu.

Opäť sa dostávame k tomu, že jazda s týmto veľkým MPV pripomína skôr jazdu v prémiovom osobnom aute, iba s lepším rozhľadom na cestu, vďaka vyššiemu posedu. Ak nerátame ovládanie na volante, multimediálny systém sa ovláda výhradne dotykovo, čo nám trochu ubralo na užívateľskej spokojnosti. Niektoré prvky, ako napríklad ovládanie klimatizácie (ktorá môže byť, mimochodom, trojzónová), je pohodlnejšie obsluhovať pomocou fyzických tlačidiel. Zaujímavosťou je, že až doteraz Multivan neponúkal bezkľúčové štartovanie. Počnúc novým Multivanom to už neplatí.

Interiér spĺňa najvyššie štandardy

Konečne jednoduchá práca so sedadlami

Ocenia to najmä cestujúci v druhom a treťom rade sedadiel. Pri nastupovaní môžu využiť bezdotykové otváranie bočných posuvných dverí, no a každé z piatich sedadiel je samostatné, čo prispieva nielen k vyššiemu komfortu cestovania, ale i k flexibilite a komfortu pri práci so sedadlami. Tie sú približne o 25 % ľahšie, takže ich bez problémov dokáže vybrať aj jeden človek. Neoceniteľnou pomocou je fakt, že pri ich nasadzovaní naspäť sa bez problémov trafíte do koľajničiek. Pod každým sedadlom je odkladací priestor v podobe zásuvky. Čerešnička na záver – môžu byť vyhrievané!

Oproti radu vozidiel T6.1 narástol nový Multivan do dĺžky aj do šírky, znížila sa jeho výška, čo ale ako cestujúci nepostrehnete. Obzvlášť nie vtedy, keď sa veziete pod panoramatickou strechou, pod ktorou vám podľa výrobcu nad hlavou pribudnú celé 4 cm. Nárast dĺžky a šírky sme však spomenuli najmä preto, že aj novinka je veľmi obratná a výborne manévrovateľná, takže obavy z jazdy s veľkou dodávkou môžete úplne pustiť z hlavy.

Skvelý nový Multivan

Vozidlo VW Multivan
Motor2.0 TSI OPF
Druh paliva benzín
Prevodovka 7-stupňová automatická DSG
Zdvihový objem valcov 1 984 cm3
Max. výkon 150 kW (204 k) pri 5 000 – 6 500 min-1
Max. krútiaci moment 320 Nm pri 1 600 – 4 300 min-1
Max. rýchlosť200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 9,4 s
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom7,7 l/100 km
Kombinovaná spotreba v teste 9,5 l/100 km
Rozmery (d x š x v) 4 973 x 2 252 x 1 907 mm
Rázvor3 124 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 073 kg
Celková hmotnosť 2 850 kg
Cena základného modelu od 34 090 eur
Cena testovaného modelu 66 816 eur

Zdroj
transport.sk
Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button