Testy úžitkových vozidiel

Peugeot e-Partner – malý elektrický šikovník

Peugeot e-Partner – malý elektrický šikovník. Peugeot e-Partner dopĺňa ucelený rad dodávok e-Expert a e-Boxer. Má všetky vlastnosti klasickej verzie Partnera, ale navyše nulové emisie.

Peugeot Partner sa vyrába v benzínovej, naftovej a elektrickej verzii. Motor 1.2 PureTech má výkon 110 koní, motory 1.5 BlueHDi ponúkajú 110 a 130 koní a elektrický motor disponuje výkonom 136 koní. K niektorým z nich je možné objednať namiesto šesťstupňového manuálu aj automatickú osemstupňovú prevodovku. Model Partner je k dispozícii v dvoch dĺžkach karosérie – L1 a L2, s objemami nákladného priestoru 3,3 až 3,9 m3. Dlhá verzia s naftovým motorom sa vyrába aj ako polokombi s piatimi miestami. Vozidlo ponúka nosnosti 650 až 1 000 kg, elektrický Partner je s 800 kg niekde uprostred. Ťažná kapacita predstavuje 750 kg. Výbavy sú dve – Access a Active.

Elektrický pohon

Elektrický motor dosahuje v režime Power výkon 100 kW a krútiaci moment 260 Nm, ktorý je k dispozícii ihneď po rozbehnutí. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h v tomto režime trvá 11,2 sekundy a maximálna rýchlosť je 130 km/h. Jazda je tichá, preto do 30 km/h vydáva e-Partner umelý zvuk upozorňujúci ľudí vonku. Motor napája Li-ion batéria s kapacitou 50 kWh, ktorá umožňuje dojazd až 275 km. Reálny dojazd sa pohybuje medzi 200 a 250 km.

Cez štandardnú zásuvku (8 A) trvá plné nabitie 31 hodín, cez zosilnenú zásuvku (16 A) zaberie plné nabitie 15 hodín. Wallbox so 7,4 kW zvládne plné nabitie za 7,5 hodiny, a to pomocou jednofázovej palubnej nabíjačky, wallbox s 11 kW dokončí plné nabitie za 5 hodín, pomocou príplatkovej trojfázovej palubnej nabíjačky. Na rýchlonabíjacej DC stanici so 100 kW je možné dosiahnuť 80 % nabitie počas 30 minút.

Zmestia sa dve europalety

Peugeot e-Partner – malý elektrický šikovník

Jazdné režimy

Model e-Partner má nový ovládač automatickej prevodovky e-Toggle, ktorý umožňuje radiť park/reverse/neutral/drive a brake. Tu je však prevodovka jednostupňová. Pri jazde sú k dispozícii dva stupne rekuperácie. Štandardne mierny zodpovedá používaniu vozidla so spaľovacím motorom a vyšší B je prístupný cez režim brake na voliči prevodovky. Ďalším prepínačom je možné meniť tri režimy jazdy, ktoré v mene dojazdu upravia výkon motora alebo činnosť klimatizácie.

Režim Eco ponúka 60 kW, 190 Nm, maximálny dojazd a pokojnú jazdu. Režim Normal s 80 kW a 210 Nm je ideálny pre každodennú prevádzku a režim Power ponúkne maximálnych 100 kW a 260 Nm, ktoré sú vhodné pri preprave ťažkých nákladov. Prázdny automobil v tomto režime pri rozjazdoch pretáča kolesá a zbytočne opotrebováva pneumatiky.

Digitálne spätné zrkadlo

Priehradka Moduwork

Trojmiestne usporiadanie s priehradkou Moduwork umožňuje usadiť vpredu až tri osoby. Zdvihnutím oboch sedákov je možné získať vpredu väčší, až 500-litrový objem. Sklopením stredného operadla vpred získa vodič alebo spolujazdec otočný stolík na notebook. Notebook sa zmestí do priehradky pred spolujazdcom a možno k nemu viesť nabíjací kábel otvorom vo veku.

Ďalšia odkladacia priehradka je umiestnená pod stredným sedadlom a je možné zamknúť ju visiacim zámkom. Nákladový priestor sa dokáže predĺžiť otvorením priehradky a sklopením operadla pravej sedačky. Pri krátkej testovanej verzii dostanete užitočnú dĺžku 309 cm a pri dlhej verzii 344 cm.

Riešenie prestupu priehradkou
Pracovisko vodiča i-Cockpit

Peugeot e-Partner – malý elektrický šikovník

VozidloPeugeot e-Partner Active L1
Motor synchrónny elektromotor
Max. výkon 100 kW (136 k)/3 673 – 10 000 min-1
Max. krútiaci moment 260 Nm/300 – 3 673 min-1
Kapacita batérie 50 kWh
Typ batérie Li-ion
Maximálna rýchlosť 130 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 11,7 s
PrevodovkaA1
Kombinovaná spotreba 17,2 kWh/100 km
Spotreba v teste 16,2 kWh/100 km
Dojazd275 km
Pohotovostná hmotnosť 1 607 kg
Celková hmotnosť 2 410 kg
Objem nákladného priestoru 3,3 m3
Rozmery (d × š × v) 4 403 × 1 848 × 1 825 mm
Rázvor 2 785 mm
Základná cena test. vozidla od 28 510 eur bez DPH

Zdroj
transport.sk
Editor
LK

Prečítajte si aj

Back to top button