Testy úžitkových vozidiel

Grand zvezenie: Ford Grand Tourneo Connect

Grand zvezenie: Ford Grand Tourneo Connect. V rámci testu sme vyskúšali nový Ford Grand Tourneo Connect Active v sedemmiestnej predĺženej verzii s ochrannými prvkami do terénu, automatom a naftovým dvojlitrom.

Ford Tourneo Connect sa vyrába na spoločnej linke s VW Caddy, ktorý poslúžil ako základ techniky. Zjednodušene povedané, vozidlá sa líšia zvonku svetlami, kapotami, nárazníkmi, prednými blatníkmi, maskou chladiča a vzadu piatymi dverami. Palubné dosky sú si podobné, ale v hornej časti nie sú zhodné. Každá značka má svoj volant, takže je dosť vizuálnych dôvodov na priklonenie sa k jednej alebo druhej z nich. Technických rozdielov už toľko nebude.

Predĺžená verzia

Testované vozidlo v „dobrodružnej“ výbave Active a predĺženej verzii Grand má oproti krátkemu variantu dlhšiu karosériu, dlhší rázvor a širší otvor posuvných zadných dverí. Dve sedačky v treťom rade sú skôr núdzové alebo pre deti, ale stále za nimi zostáva veľký batožinový priestor s objemom 650 l (merané až po strop). Sedačky v druhom rade sú delené v pomere 2:1 a z vozidla ich možno úplne vybrať. Bez sedačiek v druhom a treťom rade môžete s vozidlom všeličo podnikať, od prepravy veľkých predmetov či športového náčinia až po spartanské prespanie. K dispozícii je až 3 150 litrov voľného priestoru, presvetleného veľkým strešným sklom.

2.0 EcoBlue a Powershift

Naftový štvorvalec EcoBlue dáva výkon 90 kW (122 k) a krútiaci moment 320 Nm. Na prednú nápravu prenáša krútiaci moment sedemstupňový dvojspojkový automat Powershift. Ford má svoje názvy, ide však o 2.0 TDI a automat DSG. To je veľké plus, čo sa týka spotreby. Týždeň jazdenia, prevažne v meste, sme zakončili s priemerom 6,9 litra na sto kilometrov. Čo je na takmer dvojtonové auto s automatom príjemné prekvapenie. Mimo mesta počítač ukazoval oveľa nižšie hodnoty. Motor s prevodovkou spolupracuje dobre, až na známe situácie pri parkovaní natesno. Oproti prevodovkám s hydraulickým meničom, ktoré dávkujú krútiaci moment presne ako hodinky, sú prevodovky DSG trochu „uskákané“.

Dvere a kufor môžu mať elektrické zatváranie

Jazda s veľkou skriňou

Dodávkový pôvod vozidla sa nezaprie. Pri vysokých rýchlostiach na diaľnici výraznejšie počuť zvuky od kolies a prúdiaceho vzduchu. Podobne ako v osobnom aute pocítite prípadný silný bočný vietor. V zákrutách sa tiež bude viac nakláňať. Tým sa však rozdiely medzi osobným vozidlom a dodávkou končia. Pri pokojnej jazde má Tourneo Connect vďaka dlhému rázvoru príkladnú smerovú stabilitu a na hladkej ceste si užijete aj počúvanie štandardnej audiosústavy s kvalitnými reproduktormi. K výhodám dodávky s vysokou strechou patrí aj veľká presklená plocha a dobrý výhľad vpred aj šikmo vzad.

Interiér Active s AGR sedačkami vpredu

Výbava

Ford prevzal od VW aj široké možnosti výbav. Za veľmi užitočné pre tento typ vozidla považujeme prídavné elektrické kúrenie a vyhrievané čelné sklo. Kto by chcel ťahať príves, ocení kameru s asistentom na pripojenie prívesu a systém stabilizácie prívesu. Na dlhé cesty je dobré zvoliť lepšie sedačky s certifikátom AGR. A na cesty v noci sú vhodné príplatkové LED svetlomety.

Zadné sedačky je možné úplne vybrať

Grand zvezenie: Ford Grand Tourneo Connect

VozidloFord Tourneo Connect 2.0 EcoBlue Active
MotorR4/vznetový preplňovaný
Zdvihový objem 1 968 cm3
Max. krútiaci moment 320 Nm/1 600 min-1
Max. rýchlosť 186 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h11,8 s
Prevodovka A7
Kombinovaná spotreba 5,3 l/100 km
Spotreba v teste 6,9/100 km
Emisie CO2138 g/km
Objem batožinového priestoru 650/1 720/3 150 l
Pohotovostná hmotnosť 1 751 kg
Celková hmotnosť2 450 kg
Rozmery (d × š × v)4 868 × 1 855 × 1 836 mm
Rázvor 2 970 mm
Základná cena test. vozidla od 43 390 eur bez DPH

Zdroj
transport.sk
Editor
LK, foto: autor

Prečítajte si aj

Back to top button