Testy úžitkových vozidiel

Biznis shuttle s elektrinou

Biznis shuttle s elektrinou. Prechod Oplu pod krídla koncernu PSA (dnes Stellantisu) a ohlásenie oživenia modelu Zafira, mnohých potešilo.

S pôvodnou Zafirou má ale tá nová spoločné asi iba to, že ide o rodinné auto. Avšak, podstatne väčšie, než akým bola pôvodná Zafira. Zafira Life je totiž postavená na rovnakej platforme ako jej francúzski súrodenci Peugeot Traveller a Citroën SpaceTourer, teda na platforme úžitkového vozidla. Tak ako jej súrodenci, aj Zafira Life dostala elektrickú verziu.

Zvonku by ste ju bez zelených poznávacích značiek zrejme nerozoznali od klasickej verzie so spaľovacím motorom. Vzadu nad ľavým blatníkom je dokonca otvor pre výstup z nádrže. No nedajte sa pomýliť, ide iba o úsporu nákladov z výroby. Zafiru Life Electric poháňa elektrický motor.

Prečítajte si aj

Biznis shuttle s elektrinou

Elektrická jazda

Elektromotor s výkonom 100 kW (136 k) sa montuje do veľkostných variantov M a nami testovaného L. Pre najdlhšiu verziu Zafiry Life Electric tento výkon nie je úplne ideálny. Predsa len, váha karosérie, 75 kWh batérie a sedadiel urobí svoje. Nehovoriac o plnom zaťažení siedmimi ľuďmi a batožinou. V meste a pri bežných presunoch to však postačuje a pomôcť si dokážete aj výkonovým režimom Power, aj keď za tú spotrebu elektrickej energie to podľa nás nestojí. Ďalším faktom je, že nie každý bude pravidelne jazdiť s plným obsadením auta a kopou batožiny.

Na ceste sa vám najdlhšia Zafira môže zdať trochu neobratná, za čo môže najmä veľký zadný previs. Ten však zároveň umožňuje vo vnútri získať obrovský vnútorný priestor, ku ktorému sa o chvíľu dostaneme. Ak opomenieme obratnosť, ostatné jazdné vlastnosti sú na auto, ktoré je postavené na platforme dodávky, viac ako solídne a cestujúci si užijú veľmi dobrý komfort.

Salón na kolesách

Ten priamo súvisí jednak so spomínaným vnútorným priestorom a aj s kvalitou spracovania jednotlivých prvkov, ktorá ich na palube čaká. V našom prípade išlo o kožené sedadlá, z ktorých dvojica samostatných v druhom rade sa dala otáčať aj do protismeru jazdy, medzi nimi bol navyše posuvný stolík. Pre biznis shuttle je to zaujímavé riešenie, pre rodinu zrejme trochu zbytočné a navyše, predné sedadlá majú zozadu sklopné malé stolíky, takže ďalší stôl v tomto pre rodinu stráca zmysel. Ak máte auto vybavené stolíkom, pri otáčaní sedadiel v druhom rade ho musíte vybrať, inak vám bude zavadzať. Aj keď zadný rad sedadiel tvorí lavica delená 2:1, sedáky aj operadlá sú tvarované a vytvárajú tri akoby samostatné miesta.

Ako je to s nabíjaním

S trojfázovou 11 kW palubnou nabíjačkou vám nabíjanie 75 kWh batérie z wallboxu zaberie zhruba 7 hodín, takže za noc auto pohodlne dobijete na maximum. V takomto prípade prejdete podľa automobilky 329 km (podľa cyklu WLTP). V ideálnych teplotných podmienkach sa dokážete s prehľadom dostať na reálny dojazd 280 km a ešte vám zostane malá rezerva. Cez zimu však, pochopiteľne, počítajte s menším dojazdom, fyzika jednoducho nepustí. Na rýchlonabíjacej stanici zvládne palubná nabíjačka nabíjanie až do 100 kW, takže na 80 % kapacity sa z nuly dostanete za viac ako trištvrtehodinu.

Na rýchlonabíjačke zvládne Zafira Life Electric nabíjanie s kapacitou 100 kW
Vozidlo Opel Zafira Life Electric
Motorelektromotor
Druh palivaelektrická energia
Prevodovka automatická s pevným prevodovým stupňom
Max. výkon100 kW (136 k) pri 3 673 – 10 000 min-1
Max. krútiaci moment 260 Nm pri 300 – 3 673 min-1
Max. rýchlosť130 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h13,3 s
Kapacita batérie75 kWh
Dojazd v kombinovanom cykle (WLTP) 329 km
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom24,4 – 27,3 kWh/100 km
Objem nákladového priestoru4,9 m3
Rozmery (d x š x v) 5 306 x 2 204 x 1 940 mm
Rázvor3 275 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 241 kg
Celková hmotnosť2 925 kg
Cena základného modelu od 47 220 eur s DPH
Základná cena testovanej verzie od 54 040 eur s DPH

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
MM

Prečítajte si aj

Back to top button