Testy osobných vozidiel

Mild hybrid, čo funguje ako full hybrid

Mild hybrid, čo funguje ako full hybrid. Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCS6 síce sám importér označuje za mild hybrid, malý elektromotor umiestnený priamo v prevodovke však dokáže vozidlo sám poháňať. Tak ako to teda je?

Napriek tomu, že aj u nás už bolo možné vidieť novú generáciu modelu 3008, do predaja sa zatiaľ dostal len jej čisto elektrický variant. Díleri stále prijímajú objednávky aj na druhú generáciu, ktorej cenník rozšírila pomerne zaujímavá alternatíva.

Prvýkrát dvojspojka

Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCS6 je vybavený novou elektrifikovanou šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou e-DCS6 (dual clutch system). Bola špeciálne navrhnutá pre hybridné systémy. Táto prevodovka umožňuje zmenu prevodu bez prerušenia krútiaceho momentu, čo prináša plynulejšie a rýchlejšie reakcie pri zmenách rýchlosti. Vďaka integrácii elektromotora, meniča a riadiacej jednotky priamo v skrini prevodovky je dosiahnutá optimalizácia rozmerov a hmotnosti vozidla. Čo zaručuje lepšie jazdné vlastnosti a efektívnejšie využitie priestoru.

Aj s veľkými kolesami si 3008 zachováva poctivú dávku komfortu

Mild hybrid, čo funguje ako full hybrid

Skvele zladené

Synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi, ktorý je súčasťou tohto hybridného systému, dosahuje výkon 21 kW (28 k) a krútiaci moment 55 Nm. Jeho hlavnou funkciou je umožniť 100% elektrický pohon vozidla pri nízkych požiadavkách na krútiaci moment a asistovať spaľovaciemu motoru, čo vedie k nižšej spotrebe paliva. Tento motor tiež pôsobí pri spomaľovaní ako generátor, dobíjajúci 48V batériu hybridného systému, a zaisťuje hlavný štart spaľovacieho motora pomocou remeňového štartéra. Vďaka tomu sa trojvalec spúšťa a vypína veľmi hladko. Navyše je naozaj veľmi dobre odhlučnený. Takže s hlasnejším rádiom v meste človek ani nespozná, či ide na benzín, alebo na elektróny.

Nový motor a hybridná prevodovka pracujú v skvelej symbióze, prakticky o nich neviete

Mild hybrid, čo funguje ako full hybrid

Nová generácia PureTech

Hlavnou hybnou silou je nová generácia benzínového motora PureTech s výkonom 136 k (100 kW), pracujúcim s Müllerovým spaľovacím cyklom, prinášajúcim vyššiu účinnosť. Motor je spojený práve s touto inovatívnou dvojspojkovou elektrifikovanou prevodovkou e-DCS6. Vďaka 48V Li-ion batérii s kapacitou 0,898 kWh, ktorá sa dobíja za jazdy, ponúka tento systém vyšší krútiaci moment pri nízkych otáčkach motora a znižuje spotrebu paliva až o 15 %. Čo je obzvlášť výhodné pri jazde v meste, kde môže vozidlo viac ako polovicu času jazdiť v 100% elektrickom režime s nulovými emisiami. My sme toľko času v meste nestrávili, napriek tomu nám palubný počítač ukázal 27% čisto elektrickej jazdy.
A hoci sme vozidlo prevzali úplne nové, malo totiž najazdených iba 35 km, dosiahli sme priemernú spotrebu 6,4 l/100 km. A to sme veľkú časť testovania strávili na diaľnici, resp. na cestách mimo mesta.

Kufor o veľkosti 591 l aj s priestorom pod prepážkou je dostatočný aj pre rodinu

Rád plachtí

Pri vyšších rýchlostiach (do 145 km/h) má spaľovací motor tendenciu sa po zložení nohy z plynu okamžite vypínať a plachtiť. Čo mu vďaka optimalizovanej aerodynamike ide veľmi dobre. Keď má vodič pri nízkych otáčkach prevziať riadenie, 42V elektromotor poskytne dodatočný krútiaci moment s jednorazovým navýšením (overboost), ktoré kompenzuje reakčnú dobu turbodúchadla. Čím sa zabráni podraďovaniu a zaistí sa vyšší jazdný komfort a dynamika. A keď vodič plne zošliapne plynový pedál, elektromotor dodá ďalších 9 kW (cca 12 k) výkonu.

Osobne sme sa s konceptom i-Cockpit s malým volantom stále úplne nezžili

Mild hybrid, čo funguje ako full hybrid – Peugeot 3008 Hybrid

Technické údaje

Názov:Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCS6 Allure
Motor: R3/zážihový + elektromotor
Zdvihový objem: 1199 cm3
Max. výkon: 100 kW (136 k)/5500 min-1
Max. krútiaci moment:230 Nm/1750 min-1
Elektromotor: 21 kW (28 k)/55 Nm
Maximálna rýchlosť: 200 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,0 s
Prevodovka: A6
Kombinovaná spotreba: 5,4 l/100 km
Spotreba v teste: 6,4 l/100 km
Emisie CO2: 142 g/km
Pohotovostná hmotnosť: 1478 kg
Celková hmotnosť: 2050 kg
Objem batožinového priestoru: 591/1670 l
Rozmery d × š × v: 4447 × 1906 × 1624 mm
Rázvor: 2675 mm
Základná cena test. vozidla:25 990 EUR bez DPH
Editor
Peter Magerčiak
Back to top button