TEST: Volkswagen Caddy 1.6 TDI 7DSG

A opäť je tu príjemné stretnutie s úžitkovým etalónom, ktorý sa ponúka vo všakovakých technických vybaveniach. Na úvod iba prezradím, že tento vyspelý automobil poskytuje ďalšiu možnosť výberu.

Volkswagen Caddy nenecháva nijakú voľnú medzierku ani v rámci využívania najmodernejších technológií. V tomto prípade ide o stretnutie s downsizingom v rámci naftového pohonného ústrojenstva, ktoré angažovane spolupracuje s dvojspojkovou prevodovkou. Rozmenené na „drobné“, v praxi som vyskúšal kombináciu 1.6 TDI a 7-stupňovú prevodovku DSG. Téma testu sa teda bude krútiť predovšetkým okolo technologického vybavenia, no neobídem ani praktické stránky tejto stálice v užitočnej spoločnosti.


Zázemie techniky

Kratšia verzia Caddy bola, ako som už uviedol, vybavená „maloobjemovým“ naftovým motorom s technikou vstrekovania commonrail. Pohonnému ústrojenstvu sekundovala špičková 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG. Po krátkom nažeravení sa motor ochotne roztočil. Hoci ide zameraním o úžitkové vozidlo, priestor kabíny nebol atakovaný vyššou hladinou zvuku.

Pri vyšších rýchlostiach túto kulisu maskoval skôr aerodynamický šelest. Agregát sa odprezentoval ochotou pracovať aj pri 1200 ot./min. Na siedmom prevodovom stupni sa Caddy pohyboval rýchlosťou 60 km/h. Tému spotreby paliva môžem otvoriť priemerom – ten sa dostal do hraníc 5,9 až 6,4 l/100 km. Pri konštantnej „stovke“ majiteľ zaplatí sumu za 6,0 litra, pri diaľničnej limitke za 7,8 l/100 km.

Musím však pripomenúť, že nezabehnutý motor v úplne novom exemplári môže byť v budúcnosti ešte sporovlivejší. A ako pracovala 7-stupňová prevodovka DSG? Pretože ju už z mojej praxe poznám, bolo zrejmé, že mi dá opäť priestor na chvály. Prezentovala sa hladkou a rýchlou zmenou predvolených prevodových stupňov. Príjemná bola taktiež jej ochota radiť smerom nahor pri čo najvhodnejších otáčkach, čím sa zabezpečuje spomenutá efektivita práce agregátu.

Radiť som mohol aj sekvenčne, pohybomvoliacej páky vpred či vzad. Technici naladili podvozok tak, aby na kvalitnej ceste zaručil komfortnú jazdu a zároveň spoľahlivo, bez nárazov do karosérie zvládal aj mierne nerovnosti. Jeho reakcie a stabilita stopy sú čitateľné a vodič si môže dovoliť aj rýchlejšie prejazdy zákrutami (ak nie je na jednom z piatich miest citlivejší pasažier).


Kvalita prostredia

Pasažieri sú obklopení kvalitou vypracovania a opticky zaujímavo vyzerajúcimi materiálmi. Vodič je pri obsluhe ovládacích prvkov ihneď doma, audiozariadenie poskytlodotykový displej. Sedadlá sú dostatočne pohodlné, každý si môže podľa vlastnej predstavy nastaviť vyššiu alebo nízku pozíciu. V každom smere je vo vnútri dostatok miesta, vrátane odkladacích priehradiek. Komfort posedu zvyšuje stredná lakťová opierka, nastaviteľná výškovo i pozdĺžne.

Delené sedadlo druhého radu sa dá jednoducho preklopiť po častiach. Dôvtipne je vyriešené ich blokovanie – tyčkou, ktorá sa uvoľní zo spodnej časti a jeden koniec sa zacvakne do podlahového úchytu sedadla. Sedadlo možno aj úplne vybrať. Z toho, čo bolo povedané, Caddy je všestranný – rodinný, podnikateľský, firemný.

Údaje výrobcu Volkswagen Caddy 1.6 TDI  7DSG
Objem motora 1598 cm3
Výkon 75 kW/102 k/4400 ot./min
Maximálny krútiaci moment 250 Nm/1500-2500 ot./min
Zrýchlenie 0-100 km/h 13,0 s
Maximálna rýchlosť 168 km/h
Kombinovaná spotreba 5,7 l/100 km
Emisie CO2 149 g/km
Objem batožinového priestoru 750/2852/3030 l
Hmotnosť 910/1425 kg
Rozmery d/š/v 4406 x 1794 x 1822 mm
Rázvor 2681 mm
Cena 17 081,67 eur bez DPH (Trendline)


 

Galéria k článku (6 fotografií)

Magazín TRANSPORT a LOGISTIKA, č. 6/2011

Podobné články