Železničná doprava

ZSSK poskytne náhrady pri meškaní vlakov

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) stanovila nové pravidlá pre svojich zamestnancov, podľa ktorých sa majú správať v prípade reklamácie cestujúcich na meškanie vlakov.

Už v súčasnosti platí, že cestujúci môže vrátiť cestovný lístok, ak vlak mešká päť minút a viac. To platí pred začiatkom cesty. Ako uviedol riaditeľ úseku obchodu ZSSK Jozef Schmidt na dnešnej tlačovej konferencii, ak sa cestujúci počas cesty rozhodne, že pre meškanie vlaku jeho cesta nemá zmysel, železnice ho prepravia zdarma do vychodiacej stanice. Ak by sa rozhodol pokračovať v ceste iným dopravným prostriedkom, železnica mu vráti peniaze za neprecestovanú časť cesty. V medzinárodnej doprave má cestujúci za určitých podmienok pri meškaní vlaku nad jednu hodinu nárok na 20 percent z ceny medzinárodného cestovného lístka vo forme dobropisu, ktorý môže využiť pri svojej ďalšej ceste, dodal Schmidt. Od januára budúceho roka bude vlakový personál informovať cestujúcich o príčinách a predpokladanom meškaní vlaku a zistí, na aké prípoje sú cestujúci viazaní. Tieto údaje nahlási dispečerovi. Dispečer potom rozhodne o čakaní prípojných vlakov. Pri dlhšom meškaní ZSSK ráta s podávaním občerstvujúcich nápojov. Ak zmeškaný vlak, ktorý má pravidelný odchod do cieľovej stanice vo večerných, prípadne nočných hodinách a cestujúcich nie je možné odviesť pravidelnými vlakmi a linkami autobusovej dopravy, dispečer zabezpečí náhradnú dopravu. Môže to byť autobus, v ojedinelom prípade aj taxík, doplnil Schmidt.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button