ŽSR a Dopravoprojekt schválili medzinárodný železničný projekt
Dokumentáciu na územné rozhodnutie pre prvú stavbu projektu železničného prepojenia mestských častí Bratislavy s Letiskom M. R. Štefánika a rakúskym Marcheggom investor a tvorca projektu Železnice SR (ŽSR) a Dopravoprojekt prerokovali v uplynulý piatok (17. októbra). TASR to dnes oznámila manažérka pre komunikáciu a. s. Dopravoprojekt Petra Pauerová.
Keďže už príslušnú dokumentáciu objednávateľ ŽSR a projektant dávnejšie schválili aj na druhú stavbu, prerokovanie dokumentácie na územné rozhodnutie s objednávateľom pre obe pripravované stavby medzinárodného projektu je tak ukončené. Ide o projekt Železničné prepojenie koridorov TEN-T s letiskom a železničnou sieťou.
Tretia stavba projektu – elektrifikácia železničnej siete Bratislava – Marchegg – je zatiaľ pozastavená.
Podľa časového harmonogramu prípravy projektu sa počíta s realizáciou prvej stavby v rokoch 2010 až 2011. Celý projekt má byť ukončený v roku 2015.
"Cieľom projektu je zvýšiť interoperabilitu železničnej siete a integrovať Bratislavu do európskej železničnej siete," konštatoval generálny riaditeľ a. s. Dopravoprojekt Gabriel Koczkáš. "Práve prvá stavba, bratislavské stanice Predmestie – Petržalka, spájajúca existujúce železničné trate na oboch brehoch Dunaja tunelovým vedením pod centrom mesta a popod koryto rieky, je technicky a ekonomicky najnáročnejšou časťou projektu TEN-T," upozornil. Dĺžka tejto vetvy prepojenia je 6,88 km, z čoho 6,43 km je vedených tunelmi.
V druhej stavbe ide o zdvojkoľajnenie železničnej trate Petržalka – Kittsee, hlavnej stanice Bratislava so železničnou stanicou Nové Mesto a zapojením letiska na železničnú sieť zo smeru Petržalka aj z Nového Mesta.
Vzhľadom na ukončenie rokovania dokumentácie na územné rozhodnutie k dvom stavbám môže sa projektom zaoberať bratislavský magistrát. V zmysle tejto dokumentácie by mal zapracovať zmeny do územného plánu mesta.
zdroj: TASR, foto: internet