Železničná doprava

Rakúske kontajnerové vlaky do Číny prechádzajú aj cez Slovensko

Rakúske spolkové železnice (ÖBB) so svojimi partnermi Far East Land Bridge Ltd. (FELB) a Intercontainer Austria (ICA) priblížili Čínu západoeurópskym podnikateľom. Každých desať dní odchádza ich kontajnerový vlak na trasu dlhú 11.000 kilometrov. Vlak prejde z východiskovej do cieľovej stanice za 20 dní, čo je takmer o polovicu skôr ako doprava tovaru po vode.

Prečítajte si aj

ÖBB dnes na tlačovej konferencii uviedli, že sa pri preprave nákladu vyprodukuje len pätina plynu škodlivého pre ovzdušie než pri preprave loďou. Trate sú totiž elektrifikované a väčšia časť potrebnej energie sa vyrába v hydroelektrárňach.
Súpravy smerujú na Ďaleký východ viacerými smermi a po tratiach viacerých štátov. Idú cez Nemecko, Maďarsko, Rumunsko, Česko, Slovensko a Poľsko, a samozrejme cez Ukrajinu a Rusko.
Cesta po súši je výhodnejšia aj preto, že kontajnery a tovary v nich netreba až tak dôkladne chrániť pred koróziou ako pri preprave po moriach. Lode ich vezú cez viaceré klimatické zóny planéty. V prípade, ak sa tovar vypravuje z európskeho prístavu do čínskeho prístavu, dopravné náklady sú trochu vyššie. Avšak ak sa má kontajner dodať odberateľovi vo vnútrozemí, výhody tejto prepravy sú zreteľné. Šéf nákladnej divízie ÖBB Rail Cargo Austria Friedrich Macher uviedol, že o túto službu prejavujú zákazníci živý záujem.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button