Železničná doprava

Modernizácia železnice na Považí radikálne zmení scenériu krajiny

Do konca roku 2013 by mali vyrásť vo vážskom údolí medzi Púchovom a Považskou Bystricou štyri nové mosty a dva železničné tunely. Vyžiada si ich modernizácia železničnej trate na rýchlosť 160 km/h v úseku Púchov – Považská Teplá.

"Modernizácia železničnej trate Púchov – Považská Teplá je prvou etapou úseku Púchov – Žilina. Predpokladaný začiatok modernizácie prvej etapy je naplánovaný na prvý polrok roku 2010, ukončenie koncom roku 2013," uviedla pre TASR Zuzana Chalupová z odboru komunikácie generálneho riaditeľstva Železníc Slovenskej republiky (ZSSK). Úsek, ktorý je momentálne v štádiu projektových prác, zmení radikálnym spôsobom scenériu krajiny. Nosický kanál a staré koryto Váhu pri kúpeľnej obci Nimnica preklenú dva mostné objekty. Tretí – najdlhší, povedie ponad Nosickú priehradu a bude merať okolo 600 metrov. Posledný – najkratší most, by mal vyrásť za Považskou Bystricou a povedie ponad jeden z rybníkov vodných nádrží Považská Teplá. Súčasťou modernizácie železnice budú aj dva železničné tunely. Prvý – takmer 1200-metrový pôjde poza Kúpele Nimnica, druhý bude na ľavej strane Váhu a spojí koniec Považskej Bystrice so začiatkom miestnej časti Horný Milochov.
"Nemyslím, že by nové mostné objekty mohli mať negatívny vplyv na biotop rýb v priehrade. Nejaké problémy sa môžu vyskytnúť počas výstavby. Máme informácie, že bude znížená hladina priehrady, čo chce využiť aj Povodie Váhu na práce súvisiace s údržbou niektorých objektov priehrady. Verím, že výkonu rybárskeho práva sa modernizácia železničnej trate na Nosickej priehrade výrazne nedotkne. Horšie to bude s rybníkom v Považskej Teplej," vyjadril sa predseda Mestskej organizácie Slovenského rybárskeho zväzu v Považskej Bystrici Juraj Dobiaš. Modernizácia železničnej trate na rýchlosť 160 km/h je jednou z podmienok Európskej únie, aby Slovensko spĺňalo kritériá pre modernú vlakovú dopravu. "Realizácia diela bude hradená z prostriedkov Európskej únie určených na modernizáciu infraštruktúry nových členských štátov a sčasti zo štátneho rozpočtu. O nákladoch je dnes predčasné hovoriť, finančné objemy pred vyhlásení verejnej súťaže sú predmetom obchodného tajomstva," dodala Chalupová.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button