Železničná doprava
České dráhy obnovia svoj vozňový park za 10 miliárd Kč
České dráhy (ČD) uzavreli vlani objednávky na obnovu svojho vozňového parku v rekordnej hodnote 10 miliárd Kč.
Ich najväčším partnerom sa stala spoločnosť ŽOS Trnava, ktorá v združení s lízingovými firmami získala objednávky za 2,2 miliardy Kč. Pôjde o modernizáciu 58 vagónov pre vlaky InterCity a EuroCity. ŽOS Vrútky dostali objednávku na obnovu 21 reštauračných vagónov za 728,4 milióna Kč.
Druhým najúspešnejším partnerom ČD sa stala spoločnosť Stadler Pankow s objednávkami za 1,78 miliardy Kč. Až na treťom a štvrtom mieste sú podniky z holdingu Škoda Transportation – Škoda Vagonka a Pars nova. Generálny riaditeľ ČD Petr Žaluda uviedol, že vlani dostalo od spoločnosti objednávky na koľajové vozidlá osem firiem. Švajčiarsko-nemecká firma Stadlet Pankow dodá už v tomto roku na české koľaje vlakové súpravy pre lokálne trate. Menšiu obnovu, takzvanú humanizáciu, uskutoční pražská spoločnosť Janosa CZ. Zmodernizuje viac ako 100 starých rýchlikových vagónov.
Druhým najúspešnejším partnerom ČD sa stala spoločnosť Stadler Pankow s objednávkami za 1,78 miliardy Kč. Až na treťom a štvrtom mieste sú podniky z holdingu Škoda Transportation – Škoda Vagonka a Pars nova. Generálny riaditeľ ČD Petr Žaluda uviedol, že vlani dostalo od spoločnosti objednávky na koľajové vozidlá osem firiem. Švajčiarsko-nemecká firma Stadlet Pankow dodá už v tomto roku na české koľaje vlakové súpravy pre lokálne trate. Menšiu obnovu, takzvanú humanizáciu, uskutoční pražská spoločnosť Janosa CZ. Zmodernizuje viac ako 100 starých rýchlikových vagónov.
ČD chcú tento rok do nových vlakov investovať 7 až 10 miliárd Kč. Prudký vzostup investícií umožnili predovšetkým 10-ročné zmluvy s ministerstvom dopravy a s krajmi. Kontrakty s nimi dávajú ČD dlhodobú finančnú istotu. Okrem iného ich viedli k vydaniu prvých dlhopisov. Využívajú však aj vlastné zdroje, lízing a regionálne operačné programy. Tie môžu v niektorých investičných prípadoch pokryť až 40 % nákladov.