V Japonsku prestáva byť „fáro“ vecou osobnej a spoločenskej prestíže
Japonci kupujú čoraz menej automobilov a iných dopravných prostriedkov. Na budúci rok by mal ich celkový predaj v krajine po 31 rokoch po prvýkrát klesnúť pod 5 miliónov. V Tokiu dnes o tom informovalo japonské združenie výrobcov automobilov.
"Výhľad na budúci rok je chmúrny," povedal jeho šéf Satoši Aoki. Vrátane malých vozidiel, nákladných áut a autobusov by sa malo na budúci rok predať 4,8 milióna vozidiel. Tento pokles bude medziročne 4,8 %, avšak osobných automobilov by sa malo predať 3,5 milióna, čo bude v porovnaní s týmto rokom o 6,9 % menej. Predaj motorových vozidiel klesol už v predchádzajúcich troch rokoch a tento rok bude v súlade s doterajším trendom. V Japonsku sa predáva menej osobných automobilov aj preto, lebo pre mladých ľudí stratilo "fáro" symbol spoločenského postavenia a osobnej prestíže. Predovšetkým vo veľkých mestách sa pre mnohých ľudí stalo zbytočnosťou. Takýto názor na vlastný dopravný prostriedok Japonci však spájajú aj s dodatočnými výdavkami na získanie parkovacieho miesta, či poplatkami na diaľniciach.
zdroj: TASR, foto: internet