Motorizmus

SUV na pevné cesty

Tretia generácia športovo-úžitkovej Hondy CR-V je oproti predchodcom robustnejšia. Poskytuje väčší komfort a výborné jazdné vlastnosti na ceste. No nestratí sa ani v ľahkom teréne.

Exkurziu do histórie začneme v roku 1995. Vtedy vznikla prvá generácia s označením CR-V. V tom čase športovo-úžitkové vozidlá (SUV) len začínali objavovať motoristický svet. Druhá generácia prišla na trh v roku 2002 s podstatne okrúhlejšou karosériou. Zatiaľ poslednú generáciu tejto svetovo úspešnej rodiny predstavili v roku 2006 na parížskom autosalóne. Od predchodcov sa líši odvážnejším dizajnom a trochu aj iným poslaním. Viac je stavaná na pevné povrchy asfaltových ciest, a to aj napriek robustným nárazníkom vpredu aj vzadu a pevnej karosérii.
 
Praktický interiér
S tvorivými tvarmi rozmernejšej karosérie korešponduje aj interiér. Nastupovanie do vozidla je vyššie a pohodlné. Tvar v dvoch rovinách nastaviteľného multifunkčného volantu sa takmer zhoduje s modelom Civic. Padne dobre do ruky a spolu s krátkou rýchlostnou pákou, ktorá vystupuje z prístrojového panelu, sa podieľa na jemnom a presnom ovládaní automobilu. Tento pocit sme si zopakovali. Už sme ho zažili pri Honde CR-V s naftovým motorom. Teraz s benzínovým motorom pod kapotou sa nám však ovládanie automobilu zdalo ešte príjemnejšie. Sedadlá majú optimálne tvarovanie a posúvateľné sú nielen predné, ale aj zadné. Kruhové prístroje sú dobre čitateľné, ako aj displej palubného počítača umiestnený medzi nimi. V interiéri je okrem komfortnej elektronickej výbavy k dispozícii aj viacero vtipných doplnkov. Napríklad puzdro na okuliare sa dá vyklopiť do „medzipolohy“, kde plní funkciu druhého spätného zrkadla na kontrolu posádky sediacej na zadných sedadlách. Zaujme aj pevné plató v batožinovom priestore, ktoré je polohovateľné v dvoch úrovniach. Možno preto uvádza výrobca len hodnotu batožinového priestoru pri sklopených zadných sedadlách po úroveň okien. Vo vnútornom vybavení nechýba elektrické ovládanie okien a spätných – sklápateľných  zrkadiel, vyhrievanie sedadiel, dvojzónová klimatizácia, automatické stierače a tempomat. Okrem pripojiteľného pohonu všetkých kolies ponúka šoférovi aj služby stabilizačného systému VSA.
 
Technológia i-VTEC
Najnovšia generácia motorov s variabilným časovaním ventilov ťaží z 15-ročných skúseností s technológiou VTEC, ktorú už má Honda za sebou. Aj v tomto agregáte miniatúrny počítač riadi časovanie ventilov a vstrekovanie, ktoré poskytuje len toľko paliva, koľko motor pre danú záťaž potrebuje. Spolupráca s nezávisle zaveseným podvozkom a elektronicky pripojiteľným pohonom zadných kolies Real Time 4WD je dobre zladená. Funguje bez problémov aj v teréne, aj keď sme už naznačili, že Honda CR-V je určená najmä na spevnené cesty. Tichosť motora a interiéru je príkladná. No vysoká a pomerne ťažká karoséria si vyberá daň v podobe spotreby, ktorú sme nakoniec počas testu udržali na úrovni 9,7 l benzínu na 100 km. Komfort, atraktívny vzhľad a vyrovnané jazdné vlastnosti za akýchkoľvek poveternostných podmienok, to sú atribúty, ktoré v prípade tohto vozidla motorista určite ocení.

Prečítajte si aj

Back to top button