Motorizmus

Štátna prémia za kúpu nového vozidla nerieši problémy odvetvia

Napriek silnému záujmu nemeckých zákazníkov o nové vozidlá, ktorý súvisí s takzvaným šrotovným, toto opatrenie nemeckej spolkovej vlády nerieši a nemôže vyriešiť dlhodobé problémy automobilového priemyslu. Uviedol to šéf združenia obchodníkov s vozidlami Volkswagenu a Audi Michael Lamlé.

Odhliadnuc od výziev, ktoré priniesol súčasný pokles konjunktúry sa automobilový priemysel nachádza už roky v hlbokej štrukturálnej prestavbe. Lamlé to povedal v rozhovore pre nemeckú agentúru DPA. "Musíme sa vzdať starých myšlienkových schém a pripraviť sa na nové smerovanie, aby sme zvládli výzvy budúcnosti," dodal Lamlé, ktorý je predsedom najväčšieho združenia obchodníkov s automobilmi a ich opravovní v Nemecku napojeného priamo na výrobné firmy. Štátna prémia je síce dôležitá a pôsobí ako stimul na nákup. Ale po skončení akcie nastanie obdobie, v ktorom autá zrejme nepôjdu na odbyt. "Mŕtva sezóna" by sa mohla začať už v lete. Lamlé sa domnieva, že sa trh s novými automobilmi v Nemecku bude v ďalších rokoch zmenšovať. V roku 2006 sa ich predalo ešte 3,5 milióna, vlani bol záujem už len o niečo vyše 3 milióny vozidiel. V budúcnosti sa však bude meniť počet automobilových výrobcov, ich veľkosť a požiadavky zákazníkov. "Nepôjde už len o to, aby sa auto predalo, ale aj o pripravenosť na riešenie mobilnosti a mobilné poskytovanie služieb v tom najširšom význame,", uviedol Lamlé. Auto už do určitej miery stratilo symbol prestíže a spoločenského postavenia. "Dnes sa už žiada odhadnúť, aké potreby bude mať vodič v blízkej budúcnosti, a či si každý bude chcieť auto kúpiť," povedal šéf združenia. To nastoľuje otázku intenzívnejšej spolupráce medzi výrobcami, obchodníkmi a opravovňami.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button