Motorizmus

Predaj vozidiel Opel v prvých troch mesiacoch 2009 vzrástol o 60 %

Nemecká automobilka Opel, dcérska spoločnosť krachujúceho amerického koncernu General Motors, zaznamenala v 1. kvartáli 2009 medziročný nárast predaja svojich produktov o 60 %. Vďačí za to predovšetkým tzv. šrotovnému, teda finančným bonusom, ktoré nemecká, ako aj ďalšie európske vlády vrátane slovenskej, poskytli na nákup nového vozidla výmenou za likvidáciu neekologického starého auta.

Podľa riaditeľa odbytu Michaela Klausa Opel predal v prvých troch mesiacoch tohto roka 120.000 vozidiel. Vláda v Nemecku ponúkla finančný bonus vo výške 2500 eur (75.315 Sk) pri kúpe nového auta tým, ktorí pritom dajú zlikvidovať vozidlo staršie ako 9 rokov. Nemecký kabinet vyčlenil na šrotovné 1,5 miliardy eur (45,19 miliardy Sk), čo predstavuje zľavu na nákup 600.000 nových áut. Úrady už zaregistrovali 335.000 žiadostí o bonus. Opel rast predaja uvítal. Automobilka totiž zápasí s vážnymi existenčnými problémami, keďže jeho materská firma GM bojuje o prežitie a môže stiahnuť ku dnu aj nemeckú firmu. Podľa výsledkov najnovšieho prieskumu väčšina Nemcov je proti tomu, aby vláda zachraňovala Opel, ktorý je v rukách amerického koncernu. Spomedzi 1245 opýtaných sa 52 % vyslovilo proti finančnej injekcii pre automobilku od nemeckej vlády. Kancelárka Angela Merkelová by sa mala na budúci týždeň stretnúť s vedením nemeckej automobilky. Kabinet sľúbil, že bude úzko spolupracovať s americkou administratívou na záchrane Opla.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button