Motorizmus
Odbyt Škoda Auto sa v januári zvýšil o 26,4 % na 68.400 vozidiel
Česká automobilka Škoda, ktorá je dcérskou spoločnosťou nemeckého koncernu Volkswagen, predala v prvom mesiaci tohto roku 68.400 vozidiel.
To je o 26,4 % viac ako v januári 2009. Na januárových výsledkoch Škody sa výraznou mierou podiel rast odbytu na ázijských trhoch a v Rusku. Predaj modelov značky Škoda sa totiž minulý mesiac zvýšil v Číne medziročne o 40 % na 20.500 vozidiel, v Rusku stúpol na dvojnásobok, konkrétne na 3400 áut, a v Indii vzrástol o 61 % na 2800 kusov.
Automobilka, ktorá 90 % svojej produkcie vyváža do zahraničia, je zároveň z hľadiska predaja druhou najväčšou firmou v Česku a pilierom proexportne orientovanej ekonomiky. Podľa šéfa predstavenstva Jürgena Stackmanna Škoda Auto plánuje do roku 2018 zvýšiť svoj obrat oproti roku 2010 na dvojnásobok.
Automobilka, ktorá 90 % svojej produkcie vyváža do zahraničia, je zároveň z hľadiska predaja druhou najväčšou firmou v Česku a pilierom proexportne orientovanej ekonomiky. Podľa šéfa predstavenstva Jürgena Stackmanna Škoda Auto plánuje do roku 2018 zvýšiť svoj obrat oproti roku 2010 na dvojnásobok.