Motorizmus

Nemecké automobilky BWM a Audi zaznamenali pokles predaja

Nemecká automobilka BMW predala vlani o 5,8 % menej vozidiel ako v roku 2007. Dôvodom je globálna hospodárska kríza, ktorá núti ľudí šetriť, a to predovšetkým pri nákupoch drahých položiek, akými sú autá. To sa prejavilo na znížení dopytu po automobiloch na celom svete.

Tržby BMW v roku 2008 klesli na 53,2 miliardy eur (1,60 bilióna Sk) z 56 miliardy eur (1,69 bilióna Sk) v roku 2007. Celkovo automobilka vlani predala 1,2 milióna vozidiel, pritom ešte v roku 2007 to bolo 1,3 milióna áut. Ale dopyt po najmenšom modeli tejto značky Mini v roku 2008 vzrástol o 4,3 % na 232.425 áut a predaj modelu Rolls Royce sa dokonca zvýšil o 20 % na 1212 kusov. Najviac áut predala BMW v USA, aj keď na druhej strane odbyt jej produktoch v Spojených štátoch v porovnaní s rokom 2007 klesol o 10 % na 303.369 áut. Na druhej priečke sa umiestnilo Nemecko, kde BMW predala 284.353 vozidiel v roku 2008, čo predstavuje medziročný pokles o 0,1 %. Automobilka BMW v roku 2008 prepustila 7500 z celkového počtu 100.041 zamestnancov, aby dosiahla zníženie nákladov. Aj nemecký výrobca luxusných vozidiel automobilka Audi bojuje s poklesom odbytu. V januári 2009 sa na celom svete predalo 56.200 vozidiel tejto značky, čo je o 29 % menej ako v rovnakom období vlani. "Tento rok nebude pre nikoho ľahký," konštatoval Peter Schwarzenbauer, člen predstavenstva Audi, ktorý má na starosti marketing. Januárový predaj Audi sa v Európe prepadol medziročne o 31 % na 38.000 áut, v USA sa znížil o 26 % na 4722 vozidiel a v ázijsko-tichomorskom regióne klesol o 22 % na 10.400 kusov. Len v Austrálii vzrástol, a to o 6 % na 1081 áut.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button