Motorizmus

Návrat ku koreňom

Iveco je jedným z mála výrobcov na svete, ktorý má vo svojom sortimente kompletnú paletu vozidiel s pohonom všetkých kolies. Ponuku skompletizoval model Massif, s ktorým taliansky výrobca vstupuje do segmentu Off Road-ov s celkovou hmotnosťou do 3,5 t. V tomto segmente vozidiel doteraz Iveco absentovalo.

 Iveco Massif je prvým vozidlom turínskej spoločnosti v sektore ľahkých Off Road-ov. Táto novinka signalizuje návrat ku koreňom terénnych automobilov a inšpiruje sa duchom slávneho modelu Fiat Campagnola, teda vozidla, ktoré v Taliansku jazdilo ešte v dobách pred vybudovaním modernej infraštruktúry. Model Campagnola bol významným príspevkom k povojnovému obnovovaniu Apeninského polostrova v 50. rokoch a Taliani si ho ešte stále dobre pamätajú – a nielen v tejto podobe. Je napríklad neoddeliteľne spätý s verejnými vystúpeniami pápeža, ktorý takto zaviedol novú formu komunikácie s ľuďmi. V bielej uniforme s iniciálkami UN sa stal zasa súčasťou mnohých medzinárodných mierových misií na všetkých kontinentoch.
 
Nekompromisný Off Road
Nový Massif od svojich predkov preberá robustnú všestrannosť vozidla, ktoré je určené do drsných podmienok. S koncepciou typickou (karoséria spočíva na rebrinovom ráme) pre  Off Road-y z čias, keď sa s nimi ešte nejazdilo po meste a prevažne po asfaltkách, má ambície preraziť vo svete úžitkových terénnych vozidiel. Teda bez kompromisov, ktoré výrobcovia musia robiť pri civilnejších autách. Už meno Massif evokuje predstavu, že ide o pravý terénny automobil do každého podložia s parametrami a schopnosťami, ktoré postačujú aj na extrémne podmienky. Dokáže zdolať až 100-percentné stúpanie. Má nájazdový uhol 50° vpredu, 30° vzadu a prejazdový uhol 24°. Pri sériovom vybavení sa môže brodiť vodou do hĺbky 500 mm a svetlá výška podvozka štandardnej verzie je 200 mm. Pohon predných kolies je možné vypnúť, čo výrazne znižuje spotrebu pri jazde po cestách.
 
Široký výber verzií
Massif s dlhým rázvorom (2768 mm) je k dispozícii v päťdverovej verzii kombi, ďalej ako pick-up a šasi s kabínou, na ktoré možno naložiť celú europaletu. Krátky variant s rázvorom 2452 mm sa vyrába s trojdverovou karosériou kombi. Všetky modifikácie sú dostupné aj s pravostranným riadením. Iveco Massif má množstvo konfigurácií, aby sa pre každý typ použitia dalo nájsť to najlepšie riešenie. K dispozícii sú 2 motory a 4 verzie v rôznych vyhotoveniach, v závislosti od trhu. Samozrejme, veľa zákazníckych požiadaviek sa dá aplikovať individuálne, čo z Massifu, predovšetkým vo verziách pick-up a šasi, robí variabilné vozidlo adaptabilné na každé nasadenie. Bez kompromisov je tiež komfort vodiča, pretože prácu v teréne často sprevádza stres a nie vždy ide o zábavku na voľný čas, ako si to mnohí predstavujú.
 
Kompletná paleta vozidiel 4×4
Iveco Massif vstupuje na malý, ale veľmi dôležitý trh pracovných vozidiel s pohonom 4×4. Vyrába sa v spolupráci so španielskym výrobcom Santana. Avšak pôvodné vozidlo konštruktéri z Iveca kompletne inovovali, pričom využili aj technológie z modelu Daily 4×4. Výsledkom tejto zásadnej prestavby je vozidlo do situácií, kde sa žiada naozajstný „terénny nákladiak“. Skúsenosti Iveca v produkcii vozidiel s pohonom všetkých kolies pokrývajú kompletnú škálu vozidiel – od Daily cez Eurocargo až po Trakker, čo garantuje mobilnosť v každej topografii a schopnosť vyhovieť najnáročnejším požiadavkám. Robustné vozidlá s pohonom všetkých kolies, ktoré dostanú ľudí i materiál tam, kde to najviac potrebujú a neraz aj v núdzových situáciách.

Zdroj: PR

Prečítajte si aj

Back to top button