Mitsubishi „GLOBAL SMALL“ “e-kompakt”
Nový koncept má za cieľ prispôsobiť dizajn požiadavkách zákazníkov nižších segmentov na všetkých trhoch sveta.
Tento „e-kompakt”, po prvý raz predstavený na Medzinárodnom Autosalóne v Ženeve 2011 ako “Koncept Global Small”, dostane sériovú podobu už koncom tohto roka, ešte pred zahájením jeho výroby naplánovanej na začiatok roka 2012 v úplne novom výrobnom závode spoločnosti Mitsubishi Motors Corporation v Thajsku, ktorý je treťou fabrikou spoločnosti v tejto strategickej oblasti.
*Lancer, Outlander, ASX, Delica D:5
Globálny produkt “Globálnej dediny”
Nové Mitsubishi zaujme pozíciu základného modelu na novo vznikajúcich trhoch a úsporného vozidla na rozvinutých trhoch. Ako taký je nový projekt e-kompaktu odpoveďou MMC na niektoré kľúčové fakty:
– S 80% objemu výroby viazanými na export, Mitsubishi Motors musí vziať do úvahy trend smerujúci ku globalizácii v obchode a komunikácii, bez ohľadu na trhový segment.
– Na rýchlo sa rozvíjajúcich trhoch ako je Čína, ASEAN a ďalšie novo vznikajúce oblasti (ktoré budú v roku 2013 predstavovať až 50% všetkých svetových trhov), spoločnosť MMC odpovedá na narastajúci dopyt po osobnej mobilite ponukou dostupných a palivovo efektívnych kompaktných vozidiel.
– Na zrelých trhoch ako je Japonsko, Severná Amerika či Európa sú faktory ako zmenšovanie (“downsizing”) a efektivita kľúčové pre spĺňanie kritérií v podmienkach čoraz prísnejšej regulácie životného prostredia spolu s nevyhnutnosťou čeliť potrebe expanzie motorizácie prostredníctvom praktických a rozumných produktov v novo objavenom segmente B.
– Nestále výmenné kurzy, ceny komodít, ale aj snaha zásobovať všetky svetové trhy malými vozidlami, ktoré prinášajú – zo svojej podstaty – nízke marže, dosiahne automobilka Mitsubishi Motors najvyššiu úroveň efektívnosti vo svojom systéme výroby prostredníctvom koncepcie globálneho výrobného centra.
“e-“ pre…
Vyvinuté v Okazaki (Japonsko) – v globálnom výskumnom a vývojovom centre spoločnosti MMC – za menej než 2 roky, je projekt nového modelu Global Small skonštruovaný tak, aby spojil všetky tieto požiadavky na eko-kompaktné” vozidlo do jedného jediného balíka namiesto viacerých riešení:
– “e” ako “efektivita”: e-kompakt spoločnosti Mitsubishi Motors, vysoko efektívny vo svojej celkovej kompaktnosti, v sebe spája dobré vlastnosti malého vozidla (ovládateľnosť a vynikajúca viditeľnosť). Môže v ňom pohodlne sedieť 5 dospelých pasažierov, pričom zostane dostatok miesta aj na batožinu, a to aj napriek malým vonkajším rozmerom (dĺžka 3,74 m x šírka 1,68 m): jedná sa teda o priestorovo najefektívnejšie vozidlo v segmente B.
– „e” ako „empatia”: architektúra, z ktorej tento e-kompakt vychádza, bola navrhnutá tak, aby už vopred vyhovela predvídateľným požiadavkám zákazníkov a regulátorov na VŠETKÝCH svetových trhoch, či už sa jedná o Japonsko, Severnú Ameriku, novo vznikajúce trhy alebo Európu, namiesto neskorších nákladných adaptácií: ako prvé vozidlo v triede malých áut.
– „e” ako „ekológia”: vďaka opatreniam vedúcim k zníženiu hmotnosti, úplne novým zážihovým motorom MIVEC s objemom 1.0 a 1.2 litra, použitiu riešení z oblasti zelených technológií spoločnosti MMC (Systém automatického vypnutia a naštartovania motora, Systém rekuperačného brzdenia a pod.…) a jemne vyladenej aerodynamike vyjadrenej napríklad zvažujúcimi sa líniami strechy dosahuje Mitsubishi e-kompakt rozumnú spotrebu paliva a preto aj emisií CO2 presne v súlade s trendmi na trhu.
– „e” ako „elektromobil”: ako ďalšie opatrenie priaznivé pre životné prostredie – a priamy výsledok jeho plne integrovanej architektúry Global Small je e-kompakt navrhnutý tak, aby vyhovoval aj ďalšiemu variantu, vybavenému 100% elektrickým pohonom.
– „e” ako „ekonomický”: s robustným a spoľahlivým dizajnom, ako je u japonských výrobkov obvyklé, bude „Global Small” taktiež zárukou nízkych prevádzkových nákladov.
– „e” ako „efektívny dizajn”: Mitsubishi e-kompakt má slúžiť ako spoľahlivé vozidlo na každý deň, ktoré sa prederie divočinou a rovnako dobre sa vysporiada s dopravou vo veľkomeste či svištiacimi diaľnicami (v rámci obmedzení rýchlosti), a preto bol jeho štýl zvolený najmä s ohľadom na praktickosť a triezvosť. Robustne vyzerajúce, ale aj napriek tomu užívajúce si prepracovanú aerodynamiku, svojou priateľskou tvárou bude krášliť cesty.
– „e” ako „export”: vozidlo „ Global Small” ako prvé svojho druhu bude vyrábané v špeciálnom centre MMC v priemyselnej zóne Laem Chabang nachádzajúcej sa v thajskej provincii Chonburi. Plánovaný ročný objem 150 000 kusov (s možným nárastom až na 200 000 kusov) bude exportovaný do krajín ASEAN , Japonska, Severnej Ázie, Australázie, Európy, Severnej Ameriky a na mnohé iné trhy po celom svete.
Päťdesiat rokov po prvom malom vozidle spoločnosti Mitsubishi Motors, malom aute „500” predstavenom v roku 1960 na počiatku masívneho nárastu japonského exportu, je úlohou ambiciózneho modelu e-kompakt začať písať novú významnú stránku v histórii spoločnosti MMC…