Hyundai znížil prognózu predaja áut v tomto roku, Kia ju zvýšila
Automobilka Hyundai Motor znížila tohtoročnú prognózu predaja svojich výrobkov v Južnej Kórei o šesť percent. Príčinou sú vysoké ceny ropy, ktoré majú negatívny vplyv na spotrebiteľský dopyt.
Automobilka Kia, najväčší domáci rival Hyundai Motor, naopak zvýšila odhad rastu domáceho predaja o 11 %. Naznačujú to výsledky za 1. polrok, keď Kia predala 154.030 vozidiel, čo je o 15,3 % viac ako v rovnakom období vlaňajška. Kia vďačí za tieto výsledky najmä popularite svojho úsporného miniauta Morning, ktorého sa predalo v 1. polroku 2008 trikrát viac ako vlani.
Hyundai Motor, ktorý má pod kontrolou približne polovicu juhokórejského trhu s autami, odhaduje, že tento rok predá na domácom trhu 630.000 vozidiel namiesto pôvodne plánovaných 670.000. Vlani automobilka predala v Južnej Kórei 627.275 áut. V júni však obrat tejto automobilke na domácom trhu klesol medziročne o 14,6 %, napriek tomu, že za celý prvý polrok sa predaj áut značky Hyundai zvýšil oproti vlaňajšku o 4,8 % na 318.756 vozidiel.
Obrat všetkých výrobcov áut v Kórejskej republike na domácom trhu sa v júni oproti vlaňajšku znížili o 7,5 %. Vyhliadky na druhý polrok sú tiež slabé. Dôvodom sú vysoké ceny ropy, ktoré s najväčšou pravdepodobnosťou budú ďalej rásť a znižovať kúpyschopnosť spotrebiteľov.
Analytici predpovedajú spomalenie juhokórejskej ekonomiky a rast inflácie v druhom polroku 2008.
Zdroj: TASR