Motorizmus

General Motors zvažuje predávať v Spojených štátoch miniauto

Americká automobilka General Motors (GM) zvažuje predaj miniauta určeného pôvodne pre ázijské trhy aj na trhu domácom. Sľubuje si od toho návrat zákazníkov, ktorých odradili od tradičných veľkých áut GM vysoké ceny ropy.
 

Ako informovali nemenované zdroje z automobilky, GM plánuje uviesť Chevrolet Beat, pôvodne zvažovaný len pre trhy Ázie a Latinskej Ameriky, aj pre Američanov. Spotreba auta je 5,92 l na 100 km, čo v USA v efektívnosti prekonávajú len hybridné vozy. V situácii, keď ceny benzínu v USA dosahujú 4 USD (76,69 Sk) za galón (3,79 l), automobilke už nepomáha iba likvidovanie závodov na výrobu veľkých áut.
"Toto je skutočne zmena pre GM," povedal analytik zo spoločnosti Global Insight John Wolkonowicz. "Nakoniec, nemajú žiadnu inú možnosť. V histórii automobilového priemyslu sa ešte nestalo, aby sa nálady spotrebiteľov zmenili v takom krátkom čase," dodal.
General Motors, ktorá tento rok oslavuje storočnicu, musí rýchlo niečo vymyslieť, aby nadobro neskončila. Firma zaznamenala za rok 2007 stratu 38,7 miliardy USD (742 miliárd Sk), najvyššiu vo svojej histórii, pričom do zisku sa nedostala od roku 2004.
Jej súčasná trhová hodnota je desatinou tej, ktorú dosahovala v roku 2000 a je už nižšia ako hodnota hračkárskej firmy Mattel, výrobcu známych autíčok radu Matchbox. Navyše, investičná banka Merrill Lynch varovala, že "nie je vylúčený ani bankrot automobilky, ak sa budú podmienky na trhu zhoršovať".
 

Zdroj: TASR

Prečítajte si aj

Back to top button