Motorizmus

Fiat vraj nie je vhodným partnerom pre Opel

Prevzatie Opla talianskym Fiatom skrýva podľa automobilového experta Ferdinanda Dudenhöffera veľké nebezpečenstvá. „Zvýšia sa finančné riziká ohrozujúce Opel,“ povedal dnes Dudenhöffer pre tlačovú agentúru DPA.

Krízou zasiahnutá nemecká automobilka vraj stratí fúziou s Fiatom možnosť presadenia sa na rýchlo rastúcom ruskom trhu a rozvíjania dôležitých technológií. Navyše obe automobilky sa sústredia na rovnaké segmenty trhu. "Obaja výrobcovia si na európskom trhu konkurujú a vzájomne si preberajú zákazníkov." Dudenhöffer predpokladá, že nemeckí politici dávajú talianskemu koncernu ako investorovi prednosť. "Zdá sa, ako keby mal Guttenberg Fiat v obľube." Signálom je vraj to, že ministerstvo hospodárstva si pri rokovaniach o budúcnosti Opla vybralo za poradcu Rolanda Bergera, ktorý je členom dozornej rady Fiatu. Budúca skupina zložená z Fiatu, Opla a Chrysleru, ktorý požiadal o bankrotovú ochranu, bude mať veľmi slabú kapitálovú pozíciu. "Obrovský chvat Fiatu vzbudzuje podozrenie, že mu ide o to, aby sa dostal k štátnej pomoci," uviedol Dudenhöffer. "Bez onej štátnej pomoci vo výške 3,3 miliardy eur (99,42 miliardy Sk) by sa Fiat o Opel nezaujímal. Okrem toho je ponúknutá kúpna cena okolo 1 miliardy eur (30,13 miliardy Sk) úplne mimo realitu." Dodal, že prevzatie Opla Fiatom môže ohroziť peniaze daňových poplatníkov určených pre nemeckú automobilku.
Dudenhöffer považuje za vhodného partnera pre Opel kanadsko-rakúskeho autododávateľa Magna. "Všetko, čo hovorí proti Fiatu, hovorí v prospech Magna." Magna predložila minulý týždeň prvý návrh prípadného vstupu do Opla. Dudenhöffer odhaduje, že Magna by mala získať 19 % Opla. Ruská automobilka GAZ a Sberbank by mali celkovo kúpiť 35 %. "Toto partnerstvo by bolo výrazne stabilnejšie ako Fiat," myslí si Dudenhöffer. Zvyšok by mal zostať doterajšiemu materskému koncernu General Motors. GAZ by Oplu otvoril ruský trh a Magna by bola kompetentným partnerom v oblasti elektrických vozidiel.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button