Letecká doprava

Pre Austrian Airlines sa stáva nesolventnosť čoraz reálnejšou

Rakúsky spolkový minister financií Josef Pröll v stredu po prvýkrát verejne hovoril o možnej nesolventnosti Austrian Airlines (AUA). Dnes takýto vývoj potvrdil aj šéf rakúskeho štátneho koncernu ÖIAG a šéf dozornej rady AUA Peter Michaelis. Povedal, že sa intenzívne bojuje proti nesolventnosti leteckej spoločnosti.

 "Ak sa krízový úsporný balík, ktorý má v tomto roku priniesť 225 miliónov eur (6,78 miliardy Sk), rýchlo a úspešne prenesie do života, potom sa AUA nedostanú do bankrotu," povedal manažér. V dôsledku krízy v leteckej doprave chce Michaelis na budúci týždeň v pondelok dať v dozornej rade schváliť aktualizované a dôslednejšie úsporné opatrenia. Michaelis o svojom zámere informoval dnes vo Viedni členov klubu ekonomických redaktorov. Hoci predseda správnej rady AUA Alfred Ötsch neustále tvrdí, že vďaka doteraz naplánovaným úsporným opatreniam sa nebude musieť prepúšťať, Michaelis uvádza, že bude treba uvážiť aj "iné opatrenia". AUA má asi 8000 pracovníkov. Ötsch chce prejsť cez krízu skracovaním pracovných úväzkov, znížením dĺžky dovoleniek, skrátením leteckých liniek a vyradením niektorých lietadiel z prevádzky. Od úspechu aktuálneho reštrukturalizačného balíka závisí aj to, či AUA vystačí s poskytnutým núdzovým úverom 200 miliónov eur (6,03 miliardy Sk), ktoré dostali od ÖIAG, až do ich prevzatia nemeckou Lufthansou. Ale stále nie je isté, či sa AUA stanú dcérou Lufthansy. Nemecká spoločnosť kúpi AUA len v prípade, ak rakúsky štát prevezme dlh aerolínií v hodnote 500 miliónov eur (15,06 miliardy Sk). Ak by Európska komisia (EK) nesúhlasila k takýmto riešením, potom by AUA zostali samostatnou, ale podstatne menšou spoločnosťou. Ich názov by už asi nebol Austrian Airlines, ale Vienna Airlines. Reorganizácia AUA by však stála oveľa viac, než je ich terajší dlh. Náklady na zmenu by sa vyšplhali na niekoľko miliárd eur.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button