Letecká doprava
Na dostavbu terminálu si bratislavské letisko požičia približne polovicu
Na dostavbu príletového terminálu si Letisko M. R. Štefánika – Airport Bratislava (BTS) požičia približne polovicu celkovej sumy výstavby oboch terminálov.
Tá predstavuje 113,3 milióna eur. Ako na piatkovom (25.3.) stretnutí s novinármi vysvetlil predseda predstavenstva BTS Maroš Jančula, malo by ísť o korporátny úver, teda pôžičku od viacerých bánk. „Momentálne rokujeme s bankami, je to pozitívne,“ podotkol s tým, že výška úveru by mala dosiahnuť približne 60 miliónov eur.
Celá stavba mala pôvodne stáť 121 miliónov eur. „Snažili sme sa dostať ku kompromisným riešeniam,“ vysvetlil Jančula priebeh minuloročných rokovaní nového vedenia letiska so zhotoviteľom stavby, firmou ZIPP Bratislava. Nové vedenie nastúpilo na čelo letiska len pár mesiacov po zmene vládnej garnitúry. Na znížení ceny sa podľa Jančulu podpísali pozitívne skúsenosti z prvej etapy výstavby odletového terminálu, ktoré sa dali premietnuť do druhej etapy. Ako ďalej vysvetlil konateľ firmy ZIPP Bratislava Pavol Andráško, išlo aj o zmeny požiadaviek v oblasti batožinových, bezpečnostných systémov či zmeny pri štandardoch podlahovej časti.
Stavba by mala byť ukončená v júni budúceho roka, teda v roku 2012. Tento termín sa tak predĺžil takmer o päť mesiacov, a to pre rozhodovanie letiska, či pokračovať, alebo nepokračovať vo výstavbe. „Aktuálny termín ukončenia nevidím absolútne ohrozený,“ uzavrel Andráško.
Celá stavba mala pôvodne stáť 121 miliónov eur. „Snažili sme sa dostať ku kompromisným riešeniam,“ vysvetlil Jančula priebeh minuloročných rokovaní nového vedenia letiska so zhotoviteľom stavby, firmou ZIPP Bratislava. Nové vedenie nastúpilo na čelo letiska len pár mesiacov po zmene vládnej garnitúry. Na znížení ceny sa podľa Jančulu podpísali pozitívne skúsenosti z prvej etapy výstavby odletového terminálu, ktoré sa dali premietnuť do druhej etapy. Ako ďalej vysvetlil konateľ firmy ZIPP Bratislava Pavol Andráško, išlo aj o zmeny požiadaviek v oblasti batožinových, bezpečnostných systémov či zmeny pri štandardoch podlahovej časti.
Stavba by mala byť ukončená v júni budúceho roka, teda v roku 2012. Tento termín sa tak predĺžil takmer o päť mesiacov, a to pre rozhodovanie letiska, či pokračovať, alebo nepokračovať vo výstavbe. „Aktuálny termín ukončenia nevidím absolútne ohrozený,“ uzavrel Andráško.