Letecká doprava v Ázii bude do roku 2029 väčšia než v USA a Európe
Rýchlo rastúca stredná trieda v Ázii prispeje k tomu, že sa bude zvyšovať dopyt po službách leteckých spoločností.
V analýze koncernu sa uvádza, že v dvoch nasledujúcich desaťročiach dosiahnu objednávky z Ázie a oblasti Tichého oceánu na ich celkovom počte 30-% podiel. V minulom dvadsaťročí dosiahol ich podiel 25 %.
Ázijské aerolínie by mali nakúpiť takmer 8600 lietadiel za 1,2 bilióna USD (858,61 miliardy eur). Z nich by malo byť vyše 3350 veľkých dvojpalubných strojov podobných Airbusu A380.
Airbus odhaduje, že v dvoch nasledujúcich desaťročiach sa predá na globálnom trhu 25.850 dopravných lietadiel. Podľa viceprezidenta Airbusu Christophera Emersona, ktorý sa zaoberá výrobnou stratégiou a prognózou vývoja trhu, rast megamiest v Ázii bude vyžadovať na zvládnutie prepravných nárokov medzi nimi viac veľkokapacitných lietadiel. Nízkonákladové spoločnosti budú využívať menšie stroje a pribudne viac krátkych liniek. Emerson povedal, že v Ázii teraz lieta približne 3700 strojov. Mnohé z nich sú „hltačmi kerozínu“. V budúcnosti ich nahradia menej „smädné“ stroje. Za dve desaťročie odíde zo súčasného prepravného parku asi 78 % lietadiel.
Airbus chce dosiahnuť na svetovom trhu s veľkými lietadlami 50-% podiel. Bude však musieť oň bojovať nielen s Boeingom, ale aj s kanadským Bombardierom, brazílskym Embraerom či čínskym Comacom (Commercial Aircraft Corporation of China). Vlani dosiahla preprava osôb v Ázii medziročný prírastok 5,8 % a preprava nákladov 7 %. Oba údaje sú nad svetovým medziročným prírastkom.
Podľa medzinárodného leteckého združenia IATA sa v roku 2014 prepraví na svete o 800 miliónov cestujúcich viac než v roku 2009. Z prírastku pripadne na Áziu 45-% podiel.
Informovala o tom agentúra AP.