Letecká doprava

Bratislavské letisko chce prilákať aj Čechov

Bratislavské letisko, ktoré ponúka spojenie najmä s britskými, talianskymi a španielskymi destináciami, chce prilákať českú klientelu. Na južnej Morave preto podľa riaditeľa divízie obchodu a marketingu Radka Zábranského pripravuje mediálnu kampaň a nadväzuje spoluprácu s partnermi. Letisko, ktorého najúspešnejšími dopravcami sú spoločnosti Ryanair a SkyEurope, chce na juhu Moravy zaviesť aj autobusové linky.

Letisko M. R. Štefánika – Airport Bratislava, a.s., (BTS), ktoré vlani vybavilo takmer 2,25 milióna cestujúcich, v posledných mesiacoch podobne ako jeho rivali zápasí s úbytkom klientov. Aj napriek tomu začalo v decembri s výstavbou nového terminálu pre osobnú prepravu s ročnou kapacitou 5 miliónov pasažierov. Zábranský je optimista a verí, že ďalšie mesiace budú pre letisko priaznivejšie, a to aj vďaka rozšíreniu ponuky o nové spoje, s ktorým letisko prišlo na konci marca. Zábranský v rozhovore pre E15 pripustil, že  veľké a významné viedenské letisko, ktoré je od Bratislavy vzdialené len 45 kilometrov, predstavuje určitý problém. Preto sa chce Bratislava zamerať na taký segment cestujúcich, ktorým by letisko v hlavnom meste SR mohlo ponúknuť atraktívne výhody. Na vlaňajší pokles klientely medziročne o tretinu mala podľa šéfa marketingu BTS okrem recesie vplyv aj skladba cestujúcich. Zábranský preto verí, že rozšírenie ponuky o nové linky do Bruselu, Pisy, Alicante, Kodane a aj plánované spoje do Tel Avivu a Düsseldorfu pomôžu nahradiť znížený záujem cestujúcich tak, aby ku koncu roka dosiahol ich úbytok maximálne 10 až 12 %.
Z Bratislavy lieta nový prepravca Danube Wings, ktorý sa zameriava na rozvoj regionálnej dopravy a chce uspieť s linkami do Popradu, Košíc, Bologne, Bazileja, Splitu, Dubrovníka a Zadaru. Podľa Zábranského v prípade rozumne nastavených cien a letového poriadku by sa linky do Popradu a Košíc mohli udržať, pretože cestná a železničná doprava medzi severovýchodom a východom Slovenska a Bratislavou je dosť komplikovaná, takže pre tých, ktorí musia často cestovať, letecká doprava môže byť riešením. Správne zvolená stratégia je v súčasnosti pre letisko prioritou. Zábranský by preto chcel rozšíriť ponuku cieľových destinácií a tzv. nízkonákladových prepravcov. Druhou perspektívnou oblasťou pre Bratislavu je rozvoj cargo prepravy. Letisko má podľa neho v tomto smere veľký potenciál, pretože je dobre napojené na infraštruktúru. Potrebuje však na to nemalé investície do výstavby napríklad cargo terminálu. Letisko Bratislava sa ale rozhodlo najskôr vybudovať terminál pre osobnú dopravu, pretože ten súčasný po 40 rokoch prevádzky doslúžil a investícia do rekonštrukcie by nebola efektívna. Výstavba trvalého cargo centra je otázkou budúcnosti, v súčasnosti sa budujú dočasné priestory, ktoré by mali pomôcť rozbehnúť pravidelnú cargo prepravu. Čo sa týka privatizácie letiska, Zábranský pripomenul E15, že o tom rozhoduje vláda. Zároveň dodal, že takmer vo všetkých západných krajinách je hlavné letisko vždy pod kontrolou štátu.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button