Letecká doprava

Beyond Interactive sa so Sky Europe nedohodol, pokračovať bude na súde

Česká spoločnosť Beyond Interactive, ktorá pred dvoma týždňami medializovala svoj spor o nezaplatenú pohľadávku voči nízkonákladovému leteckému prepravcovi Sky Europe, sa podľa slov jej konateľa Aleša Kohouta so svojim dlžníkom nakoniec nedohodla.

Celý spor by tak mal pokračovať na súde, pričom Kohout nevylučuje ani podanie návrhu na konkurz. Sky Europe celú záležitosť komentovať nechce, keďže ju považuje za otázku rokovaní dvoch súkromných spoločností. "Nedospeli sme so Sky Europe k žiadnej dohode. Obávam sa, že už žiadna dohoda ani nie je možná, pretože Sky Europe nesplnila to, na čom sme dohodli. Budeme pokračovať vo vymáhaní pohľadávky súdnou cestou. Jednou z možností je aj vyhlásenie konkurzu," priblížil dnes pre TASR Kohout. Jeho spoločnosť ešte 2. júna prostredníctvom inzerátu v tlači vyzvala veriteľov Sky Europe o prihlasovanie ich pohľadávok, čím chcela vytvoriť tlak na vyriešenie vzájomného sporu. Pôvodný termín na dosiahnutie dohody o nesplatených pohľadávkach údajne vo výške niekoľkých desiatok miliónov českých korún, ktorý mal vypršať minulý týždeň v pondelok, potom predĺžila do piatku 12. júna. Na inzerát Beyond Interactive sa doteraz podľa jej šéfa prihlásila približne stovka veriteľov. "Pomer medzi fyzickými a právnickými osobami je 50 ku 50. Medzi fyzickými osobami sú bývalí zamestnanci alebo klienti, ktorí nedostali refundáciu za nesplnenie dohodnutých služieb," doplnil Kohout. Sky Europe považuje vzťahy a rokovania so svojimi partnermi za privátne a nepovažuje za správne riešiť ich cez médiá. "Komunikácia môže prebiehať súkromne alebo prostredníctvom médií, my ale uprednostňujeme súkromný spôsob, keďže ide o súkromný kontrakt medzi dvoma súkromnými spoločnosťami. Ak sa tretia strana rozhodne v takomto prípade komunikovať so svojimi klientom cez médiá, my to nebudeme komentovať," reagoval pre TASR hovorca leteckého prepravcu Tomáš Kika. Zároveň zdôraznil, že tento spor nemá v súčasnosti žiadny vplyv na prevádzku spoločnosti, jednotlivých letov alebo pasažiersky komfort jej klientov.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button