Elektromobilita

TESCO testuje plne elektrické vozidlo v prevádzke

TESCO testuje plne elektrické vozidlo v prevádzke. Spoločnosť C.S.CARGO Slovakia oznámila v spolupráci s Tesco Stores SR spustenie komerčného testovania elektrického kamiónu.

Vozidlo Mercedes-Benz eActros 400 rozváža v období od 3. do 14. apríla tovar v segmente FMCG z centrálneho skladu Tesco v Beckove do vybraných obchodov. Tento krok je súčasťou dlhodobého plánu firmy na znižovanie emisií a zvyšovanie ekologickej účinnosti svojich vozidiel. C.S.CARGO Slovakia nasadzuje v spojení s Tesco Stores SR do komerčného testu plne elektrické nákladné vozidlo Mercedes-Benz eActros 400 s chladiarenskou nadstavbou značky Lamberet a agregátom Frigoblock FKi25.

Kamión s hmotnosťou 27 ton a dojazdom približne 350 km bude rozvážať tovar v segmente FMCG do vybraných miest a obcí. Súčasný stav komerčne využiteľnej elektromobility v oblasti nákladnej dopravy umožňuje nasadenie nákladných elektromobilov v oblasti mestskej distribúcie. Test nadväzuje na spoluprácu, ktorú obe spoločnosti začali v Českej republike.

„Skupina C.S.CARGO sa využitiu vozidiel na alternatívne pohony venuje už niekoľko rokov. Do flotily zaraďujeme tieto vozidlá po dôkladnej diskusii so zákazníkmi. Vždy tomu predchádza práve testovanie, v ktorom zistíme vlastnosti vozidla na aktuálnych rozvozových trasách a náklady na jeho prevádzku. Variabilné náklady pri vozidlách s alternatívnymi palivami sú nižšie, avšak obstarávacie ceny sú oproti klasickým vozidlám niekoľkonásobné. V Českej republike máme teraz v prevádzke zhruba desiatku takých vozidiel vrátane jedného plne elektrického, ktoré tiež využívame v segmente FMCG,“ uviedol generálny riaditeľ C.S.CARGO Slovakia Igor Káčer.

TESCO testuje plne elektrické vozidlo v prevádzke

„V Tescu sme si stanovili ambiciózny cieľ dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2035 v našich prevádzkach a zároveň sme sa zaviazali dosiahnuť klimatickú neutralitu do roku 2050 v rámci našich produktov a dodávateľského reťazca. Vďaka technologickému pokroku v posledných rokoch sa nám podarilo minimalizovať počet najazdených kilometrov našich vozidiel, čím sme znížili spotrebu paliva a emisií. Vďaka elektrickému nákladnému autu, ktoré sme nasadili do testovacej prevádzky, sme urobili ďalší dôležitý krok smerom k ekologickejšej doprave,“ hovorí Marcel Škoda, manažér oddelenia distribúcie pre Tesco v strednej Európe.

Test poskytne obom spoločnostiam dôležité informácie o výkone vozidla, jeho spotrebe energie a údržbe. Výsledky budú následne použité na ďalšie plánovanie možného využitia elektrických kamiónov v reálnej prevádzke pri preprave tovaru. Práve ekologickejšia alternatíva k tradičným nákladným vozidlám a nižšie náklady na prevádzku sú v súčasnosti jedny z kľúčových faktorov pre zachovanie si konkurencieschopnosti na trhu.

„Cesta k udržateľnej logistike sa už začala, a preto nás teší, že sa spoločnosť C.S.CARGO rozhodla otestovať výkon nášho vozidla v reálnej prevádzke. Viackrát ocenený eActros je vďaka svojmu dojazdu až 350 km ideálnym nákladným vozidlom na krátke a stredné vzdialenosti. Ako obvykle, spolu s našimi partnermi v oblasti infraštruktúry ponúkneme našim zákazníkom to najspoľahlivejšie riešenie,” hovorí Ibrahim Demir, generálny riaditeľ Daimler Truck & Bus Slovakia, s. r. o. (DTBSK).

Základné technické údaje vozidla

VozidloeActros 400 s izotermickou nadstavbou Lamberet
Chladiarenský agregát Frigoblock FKi25
Zdvižné čelo DHollandia
Výkon pohonnej jednotky330/400 kW
Typ batériílítium-iónové
Kapacita batériícca 400 kW
Počet batériových blokov4
Nabíjací výkon160 kW
Čas nabíjania z 20 do 80 %1 h 40 min
Konfigurácia náprav6 x 2
Rozmery d x s x v10,3 x 2,6 x 3,8 m
Celková hmotnosť vozidla27 t
Užitočná nosnosť pre náklad13 t

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
TS

Prečítajte si aj

Back to top button