Cestná doprava

Stavbári ukončili výstavbu nosnej konštrukcie 763 metrov dlhého mosta

Výstavbu nosnej konštrukcie jedného z najdlhších mostov projektu rýchlostnej komunikácie R1 dnes ukončili stavbári v oblasti obce Pohranice neďaleko Nitry.

Takmer 763 metrov dlhý most na úseku Selenec – Beladice sa skladá zo zhruba 680 segmentov a jeho výstavba trvala vyše šesť mesiacov.  Most vedie údolím, cestou III/6434, potokom Kadaň a poľnou cestou. Výstavbu realizovala spoločnosť STAVBY MOSTOV SLOVAKIA, a.s. pre hlavného dodávateľa stavebnej časti PPP projektu R1, ktorým je Granvia Construction, s.r.o.  

„Ostáva zrealizovať príslušenstvo mosta tak, aby mohli vodiči po ňom prejsť už 28. septembra tohto roka. Vtedy bude odovzdaný koncesionárom, spoločnosťou GRANVIA, a.s., do predčasného užívania,“ informovala hovorkyňa Granvia Construction Lenka Kubejová. Zaujímavosťou výstavby mosta je skutočnosť, že jednotlivé segmenty boli na medziskládku portálovým žeriavom dovezené po vlastnej osi na ťažkých podvalníkoch. Mesačne sa založilo priemerne 100 až 108 segmentov pomocou dvoch montážnych súborov.

„Koordinácia výroby, dopravy a montáže objektu bola veľmi dôležitým logistickým orieškom vzhľadom na rýchlosť montáže a obmedzené kapacity medziskládok,“ povedal Luděk Borový, riaditeľ spoločnosti STAVBY MOSTOV SLOVAKIA, a.s. Rýchlostná cesta R1 Nitra – Tekovské Nemce a Banská Bystrica – severný obchvat je realizovaná na základe koncesnej zmluvy uzatvorenej medzi Slovenskou republikou a  spoločnosťou GRANVIA a.s. ako koncesnou spoločnosťou, ktorej akcionármi sú spoločnosti VINCI Concessions a Meridian Infrastructure.

V rámci tohto PPP projektu má koncesionár povinnosť zabezpečiť financovanie, projektovanie, výstavbu a nasledujúcu 30-ročnú prevádzku a údržbu štyroch úsekov rýchlostnej cesty R1. Prvé tri úseky Nitra – Selenec, Selenec – Beladice a Beladice – Tekovské Nemce budú odovzdané do predčasného užívania do konca septembra 2011, úsek Banská Bystrica  - severný obchvat v júli 2012.
 

Prečítajte si aj

Back to top button