Scania prijala veľkú objednávku na autobusy spaľujúce bionaftu
Scania prijala významnú zákazku spoločnosti Keolis Swerige pôsobiacej vo verejnej doprave na dodanie 158 autobusov.
Zákazka zahŕňa vozidlá s mestskou, prímestskou i medzimestskou špecifikáciou. Dominuje kategória mestská a prímestská so 123 kusmi, ktoré budú nasadené v oblasti veľkého Štokholmu, kde Keolis pôsobí pre operátora Storstockholms Lokaltrafik (SL).
„Objednávka je pre nás veľmi dôležitá a pomáha nám upevniť postavenie silného partnera v priemysle verejnej dopravy,“ hovorí Ove Forsberg, riaditeľ divízie Bus Sales v Scania-Bilar Sverige. „Máme prospešné partnerstvo so spoločnosťou Keolis vo Švédsku už dlhé ruky a túto objednávku vnímame ako výsledok tohto vzťahu.“
Scania už pre Keolis postavila rad vozidiel poháňaných motormi spaľujúcimi etanol alebo bionaftu a autobusy postavané na základe novej objednávky budú vybavené motormi využívajúcimi etanol alebo repkový metylester (RME). V porovnaní s konvenčnými vznetovými agregátmi Keolis využitím etanolu zníži emisie kysličníka uhličitého o 70 %, pre RME je táto hodnota 64 %.
Termín dodávky autobusov bol dohodnutý na obdobie od apríla do júna tohto roku a ich nasadenie do prevádzky v dobe od júna do augusta.
Keolis Sverige má predstavu, že v miestnej, trvalo udržateľnej preprave vo švédskych mestách, zdvojnásobí svoj podiel. V druhej polovine roku 2011 bude flotilu Keolisu vo Švédsku tvoriť na 2000 autobusov, z nich viac ako 60 % bude jazdiť s využitím palív z obnoviteľných zdrojov.
Håkan Björk , riaditeľ pre technológiu a životné prostredie spoločnosti Keolis, hovorí: “Táto a predchádzajúce veľké objednávky v Scanii sú výsledkom úzkej spolupráce, ktorá nám poskytuje produkt vynikajúco vyvinutý a dokonale prispôsobený našim prevádzkovým potrebám.“
Scania má viac ako dvadsať rokov skúseností so stavbou autobusov spaľujúcich etanol, ktorých už dodala na svetové trhy viac ako osem stoviek. Sedemsto z nich si zvolili švédske mestá, ale automobilka ich vyrobila tiež pre verejné služby vo Veľkej Británii, Španielsku, Taliansku, Belgicku, či Nórsku.
Najväčšia flotila „etanolových“ autobusov operuje v štokholmskej oblasti, kde si mestská rada švédskej metropole dala za cieľ dosiahnuť to, aby už do roku 2012 najmenej polovina celkovej dopravy osôb užívala palivá z obnoviteľných zdrojov.
Etanol tvorí 90 % objemu palív z obnoviteľných zdrojov, ktoré sú teraz k dispozícii. Ide súčasne o cenovo najefektívnejšie palivo trhov vzhľadom k podmienkam infraštruktúry i prístupných a overených technológií výroby.