Cestná doprava

Odbremeniť Prievidzu od áut by mal plánovaný obchvat mesta

Výrazne odbremeniť Prievidzu od náporu automobilovej a nákladnej dopravy by mal plánovaný obchvat mesta.

O jeho realizácii, ale aj výstavbe rýchlostnej komunikácie R2 medzi Trenčínom a Prievidzou dnes samospráva hovorila na stretnutí s ministrom dopravy Jánom Figeľom a generálnym riaditeľom Slovenskej správy ciest Pavlom Pavláskom. “Treba vidieť do budúcna pozitívne a hľadať riešenia spoločne a práve to bolo cieľom tejto návštevy, aby sme poukázali na problémy, ktoré tu naozaj máme veľa rokov a aby bol záujem a vôľa pomôcť zo strany vlády mestu,“ podotkla v tejto súvislosti primátorka mesta Katarína Macháčková.

Jedným z nich je podľa jej slov aj chýbajúca rýchlostná komunikácia, ktorá odrádza investorov od tohto regiónu. Termín výstavby I. etapy obchvatu mesta je naplánovaný na november 2012, pričom ide podľa ministra o investíciu na úrovni takmer 10 miliónov eur a v dĺžke 2,7 kilometra. „Obchvat, ktorý bude smerovať na Bojnice a následne bude realizovaná aj jeho ďalšia etapa pomôže odľahčiť mesto definitívne, s tým, že nie je náhradou za výstavbu R2, ale je veľmi dôležitou súčasťou zlepšenia podmienok, života, rozvoja, ale aj ekológie mesta,“ podotkol. 

Vysokú prioritu má však podľa jeho slov aj výstavba rýchlostnej komunikácie R2. „R2 pôjde do konkrétnej výstavby v najbližšom roku 2012 na štyroch úsekoch. Dva sú do Zvolena smerom na Lučenec a dva sú medzi Žiarom nad Hronom a Trenčínom. Ide o obchvat mesta Žiar nad Hronom a obchvat Bánoviec nad Bebravou, úsek Ruskovce – Pravotice. Úsek po úseku budeme pokračovať aj smerom od Trenčína cez Vestenice, Nováky až ku Prievidzi,“ vysvetlil Figeľ. Obnova však podľa ministra čaká aj cesty 1. triedy. V okrese Prievidza pôjde o najväčší rozsah ciest v rámci Trenčianskeho kraja.

„V januári predpokladáme ukončenie súťaže na obnovu a odstraňovanie nevyhovujúcich parametrov na cestách 1. triedy v tomto okrese a meste až v rozsahu 35 kilometrov na štyroch úsekoch, čo je veľa oproti iným, ale je to preto, lebo stav ciest je slabý, nevyhovujúci,“ dodal Figeľ.
 

Prečítajte si aj

Back to top button