Cestná doprava

Mesto BB na dotovanie MHD vyčlenilo ďalších 26,5 milióna Sk

Na zabezpečenie mestskej hromadnej dopravy (MHD) do konca tohto roku vyčlení mesto Banská Bystrica zo svojich bežných výdavkov ďalších 26,5 milióna Sk (878.638 eur). Poslanci banskobystrického zastupiteľstva dnes rozhodli, že pre SAD Zvolen, ktorý zabezpečuje dopravu cestujúcich v MHD autobusmi, pripadne z tejto sumy 11,5 milióna Sk (381.730 eur). Dopravný podnik mesta Banská Bystrica (DPMBB) prevádzkujúci trolejbusy a malé city busy dostane oproti pôvodnej dotácii viac o 15 miliónov Sk (479.909 eur).
 

"Pokiaľ ide o porovnávanie dotačnej politiky medzi porovnateľnými mestami, napríklad s Prešovom, doteraz mesto Banská Bystrica dotovalo osem Sk (0,27 eura) až 10 Sk (0,33 eura), v ostatných mestách to bolo 18,60 Sk (0,62 eura) a vyššie. To znamená, že my sme v predchádzajúcom období mali možno o 10 Sk (0,33 eura) až 12 Sk (0,40 eura) nižšiu dotáciu na kilometer. A pokiaľ ide o kapitálové výdavky, tak my sme v meste Banská Bystrica zabudli budovať ten podnik cez kapitálové výdavky, to znamená že budeme mať ešte ďalší problém, zabudli sme totiž pravidelne obnovovať vozový park, čo teraz robíme," uviedol pre TASR prednosta banskobystrického Mestského úradu Jaroslav Šumný. 
Podľa Šumného zvýšenie dotácií pre spomínaných dopravcov je dôsledkom situácie za prvých 9 mesiacov tohto roka, keď súperili o to, kto bude zabezpečovať prepravu v MHD. Na niektorých linkách ponúkali prepravu za dampingové ceny, aby prilákali čo najviac cestujúcich. Od začiatku septembra aj zásluhou mesta došlo medzi nimi k dohode a dampingové ceny zrušili, čo sa prejavilo v značnom náraste tržieb.
Šumný odhadol, že dopravcovia v banskobystrickej MHD budú potrebovať v tomto roku dotácie za približne 128 miliónov Sk (4,25 milióna eur), pričom zvolenský asi 64 miliónov Sk (2,12 milióna eur) a približne rovnakú sumu aj banskobystrický. Spomínané vyššie tržby by mohli podľa neho dotáciu znížiť o 10 miliónov (331.939 eur) až 15 miliónov Sk (498.909 eur).

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button