Cestná doprava
MDVRR stále trvá na tom, že postup spoplatnenia R1 pri Nitre bol zákonný
Rezort dopravy, ktorý od konca októbra minulého roka spoplatnil úsek rýchlostnej cesty R1 pri Nitre, nerokoval o tomto kroku s predstaviteľmi mesta.
Ministerstvo je totiž presvedčené, že tak urobiť nemuselo, pretože úsek nepatrí do intravilánu obce. Avšak mesto i Generálna prokuratúra (GP) SR tento názor nezastávajú a prokuratúra vydala proti rozhodnutiu rezortu aj protest. K týmto krokom GP sa však ministerstvo zatiaľ vyjadrovať nechce.
„Ministerstvo postupovalo podľa zákona o pozemných komunikáciách, z ktorého vyplýva prerokovať dopravné značenie aj s obcou, ak ide o zastavané územie alebo o územie určené na zastavanie. Keďže umiestnenie informatívnej smerovej dopravnej značky, ktorá informuje o názve a o začiatku obce, nasvedčuje o území, ktoré nie je zastavané a nebolo zrejmé, že sa jedná o územie určené na zastavanie, ministerstvo prerokovalo tento projekt len s Ministerstvom vnútra,“ vysvetľuje pre TASR kroky rezortu dopravy jeho hovorca Martin Krajčovič.
Protest proti opatreniu Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR podala aj GP. Rezort si podľa nej nesplnil zákonnú povinnosť prerokovať svoj postup s mestom Nitra. „S prihliadnutím na všetky skutočnosti je zrejmé, že protestom prokurátora napadnuté opatrenie odporuje zákonu. Preto je nevyhnutné ho zrušiť a nahradiť opatrením zodpovedajúcim zákonu,“ konštatovala pre TASR hovorkyňa prokuratúry Svetlana Močková.
Vedenie Mesta Nitra je presvedčené, že ministerstvo porušilo spoplatnením úseku rýchlostnej cesty R1 zákon. Primátor Jozef Dvonč reagoval na spoplatnenie približne trojkilometrového úseku listom, ktorý ešte v októbri minulého roka zaslal rezortnému ministerstvu. Ako uviedol, „plánovanú zmenu malo ministerstvo prerokovať s mestom, pretože cesta vedie územím mesta určeným na zastavanie.“ Podľa územného plánu Nitry má v lokalite vyrásť nová štvrť Párovské Lúky. Ministerstvo však trvá na tom, že cesta prechádza extravilánom.
Severný obchvat Nitry slúžil bezplatne vyše 20 rokov pre tranzitnú, ale aj miestnu dopravu. Tvorí prepojenie medzi mestskými časťami Klokočina a Zobor, využívajú ho aj ľudia smerujúci z mesta do Metra alebo do firiem v Lužiankach. Po spoplatnení úseku sa autá bez diaľničnej nálepky presúvajú do centra mesta, kde zhoršujú už tak kritickú dopravnú situáciu.
„Ministerstvo postupovalo podľa zákona o pozemných komunikáciách, z ktorého vyplýva prerokovať dopravné značenie aj s obcou, ak ide o zastavané územie alebo o územie určené na zastavanie. Keďže umiestnenie informatívnej smerovej dopravnej značky, ktorá informuje o názve a o začiatku obce, nasvedčuje o území, ktoré nie je zastavané a nebolo zrejmé, že sa jedná o územie určené na zastavanie, ministerstvo prerokovalo tento projekt len s Ministerstvom vnútra,“ vysvetľuje pre TASR kroky rezortu dopravy jeho hovorca Martin Krajčovič.
Protest proti opatreniu Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR podala aj GP. Rezort si podľa nej nesplnil zákonnú povinnosť prerokovať svoj postup s mestom Nitra. „S prihliadnutím na všetky skutočnosti je zrejmé, že protestom prokurátora napadnuté opatrenie odporuje zákonu. Preto je nevyhnutné ho zrušiť a nahradiť opatrením zodpovedajúcim zákonu,“ konštatovala pre TASR hovorkyňa prokuratúry Svetlana Močková.
Vedenie Mesta Nitra je presvedčené, že ministerstvo porušilo spoplatnením úseku rýchlostnej cesty R1 zákon. Primátor Jozef Dvonč reagoval na spoplatnenie približne trojkilometrového úseku listom, ktorý ešte v októbri minulého roka zaslal rezortnému ministerstvu. Ako uviedol, „plánovanú zmenu malo ministerstvo prerokovať s mestom, pretože cesta vedie územím mesta určeným na zastavanie.“ Podľa územného plánu Nitry má v lokalite vyrásť nová štvrť Párovské Lúky. Ministerstvo však trvá na tom, že cesta prechádza extravilánom.
Severný obchvat Nitry slúžil bezplatne vyše 20 rokov pre tranzitnú, ale aj miestnu dopravu. Tvorí prepojenie medzi mestskými časťami Klokočina a Zobor, využívajú ho aj ľudia smerujúci z mesta do Metra alebo do firiem v Lužiankach. Po spoplatnení úseku sa autá bez diaľničnej nálepky presúvajú do centra mesta, kde zhoršujú už tak kritickú dopravnú situáciu.