Cestná doprava

Malý obchvat Čadce bude stáť o polovicu menej ako čakali

Cez Čadcu prejde denne až 32 tisíc áut. Dvojkilometrový cestný obchvat má mesto odbremeniť a v budúcnosti slúžiť ako privádzač k diaľnici D3. Obchvat začnú stavať v auguste, namiesto predpokladaných 13,7 milióna eur bude stáť necelých 7 miliónov.

Malý mestský obchvat Čadce bude o polovicu lacnejší ako sa očakávalo, namiesto predpokladaných 13,7 milióna eur bude stáť necelých 7 miliónov. Tridsať rokov plánovaný dvojkilometrový úsek začnú stavať v auguste, hotový by mal byť najneskôr vo februári 2014.„Využívame najlacnejšie zdroje- eurofondy. Staviame lacnejšie a rýchlejšie. A že sa to dá, sa ukazuje aj na príklade tejto stavby v Čadci, keď odhadované stavebné náklady boli približne 13,7 milióna eur a vysúťažená cena sa dostala na necelých 7 miliónov. To ukazuje, že pri kvalitnej príprave a dobrej transparentnej súťaži dokážeme ušetriť ohromné zdroje, a to bez znižovania kvality a bezpečnosti,“ povedal pri oficiálnom otvorení výstavby minister dopravy Ján Figeľ.

Cez Čadcu prejde denne až 32 tisíc áut
Dvojkilometrový cestný obchvat má mesto odbremeniť, vylúčiť dopravu z centrálnej mestskej zóny a umožniť tak dobudovanie pešej zóny. V budúcnosti má takzvaný malý mestský obchvat slúžiť ako privádzač k diaľnici D3 smerujúcej do Poľska a Česka. Podľa Figeľa nemá byť alternatívou ani akousi náhradou za diaľnicu D3, tento obchvat bol totiž pripravovaný ako súčasť celkového dopravného riešenia v regióne. 

Malý obchvat postavia v lokalite ohraničenej železničnou traťou, súčasnou cestou I/11 a Pribinovou ulicou. Súčasťou stavby je aj rekonštrukcia mosta, ktorý prevádza cestu I/11 cez koryto rieky Kysuca a železničnú trať a tiež dvoch križovatiek- jednej okružnej a jednej úrovňovej stykovej. Opravia a rozšíria aj podchod pre peších, z ktorého bude možné vyjsť na perónový chodník železničnej zastávky.

Projekt ráta aj s novým osvetlením podchodu, zdvíhacími plošinami pre telesne postihnutých či vývodmi pre napojenie prenosných kalových čerpadiel. Po dokončení cesty sa má podstatne zlepšiť bezpečnosť premávky i životné prostredie v centrálnej časti mesta, v ktorej sa uvažuje o vytvorení skľudnenej alebo pešej zóny.
 

Prečítajte si aj

Back to top button