Cestná doprava

Komisia odporúča presunúť rozhodnutie o Nosnom dopravnom systéme Bratislavy

Presunúť rozhodnutie o Nosnom dopravnom systéme na obdobie, keď bude magistrát plne funkčný a mestská rada úplná, odporučila Komisia dopravy a informačných systémov hlavného mesta Bratislavy.

TASR o rokovaní v stredu 16. februára informoval jej predseda Jozef Uhler. Dodal, že mesto stále nemá námestníkov primátora. Primátor Milan Ftáčnik médiá v stredu informoval, že mesto sa uchádza o 250 miliónov eur z operačného programu Doprava Európskej únie na koľajovú trať z Janíkovho dvora v Petržalke na Šafárikovo námestie v Starom Meste. Tieto peniaze boli pôvodne určené na prepojenie železničných koridorov v rámci projektu TEN-T 17 Paríž-Viedeň-Bratislava. Materiál v tomto smere posúdi mestská rada a začiatkom marca mestské zastupiteľstvo. 
      
„Ak by sme predložený návrh nosného systému schválili, rozhodli by sme o osude Starého mosta a aj o tom, že použijeme v Petržalke povrchový variant dopravy. Nepoznáme dosah na rozpočet a tohoročný rozpočet tiež nie je schválený. Určite chceme využiť prostriedky z EÚ na posilnenie dopravnej infraštruktúry, ale nechceme to šiť horúcou ihlou,“ dôvodí Uhler. Pripomenul, že členovia komisie dostali materiál len 25 hodín pred začiatkom rokovania a to je málo času na také zásadné rozhodnutie.
      
Komisia neodporučila primátorovi schváliť žiaden z predložených variantov zvyšovania taríf. Požiadala Dopravný podnik Bratislava (DPB) o predloženie analýzy interných zdrojov rastu a predloženie zoznamu pohľadávok. “Zastávame názor, že pýtať peniaze od občana by sme mali až vo chvíli, keď vyčerpáme všetky ostatné možnosti. DPB by mal podľa nášho názoru hľadať možnosti na optimalizáciu liniek MHD, a hľadať možnosti aj vo vnútri podniku,“ vysvetlil postoj komisie Uhler. Dopravný podnik tvrdí, že k zvyšovaniu cestovného nedošlo od roku 2004. „Podľa nášho názoru došlo k zvýšeniu cestovného práve zrušením 10- a 30-minútových lístkov,“ uzavrel predseda komisie.
 

Prečítajte si aj

Back to top button