Elektromobilita

Elektrickejší nový Mercedes GLC

Elektrickejší nový Mercedes GLC. Mercedes-Benz GLC je teraz k dispozícii výlučne s hybridným pohonom.

Dva hybridné modely dobíjateľné zo siete teraz dopĺňajú ponuku úspešnej rodiny SUV značky Mercedes-Benz: model GLC 300 e 4MATIC (kombinovaná spotreba: 0,6 – 0,5 l/100 km, kombinované emisie CO2: 15 – 12 g/km, kombinovaná spotreba elektriny: 22,5 – 20,4 kWh/100 km) v cene od 73 020 eur a model GLC 400 e 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva: 0,6 – 0,5 l/100 km, kombinované emisie CO2: 15 – 12 g/km, kombinovaná spotreba elektriny: 22,5 – 20,4 kWh/100 km) v cene od 75 780 eur.

Okrem týchto dvoch modelov bude v decembri 2022 na trh uvedený aj model GLC 300 d 4MATIC (kombinovaná spotreba: 6,2 – 5,6 l/100 km, kombinované emisie CO2: 163 – 146 g/km) s cenou od 71 076 eur. Do ponuky pribudne aj ďalší mild-hybrid s cenou od 57 960 eur. Na jar 2023 príde na trh tretí hybridný model dobíjateľný zo siete, a to model GLC 300 de 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva: 0,5 – 0,4 l/100 km, kombinované emisie CO2: 14 – 10 g/km, kombinovaná spotreba elektriny: 22,9 – 20,5 kWh/100 km).

Vyššia efektívnosť hybridu

Nový Mercedes GLC sa dôsledne spolieha na hybridné pohony. Modelový program zahŕňa štvorvalcové benzínové a dieselové agregáty, ktoré sú skombinované s elektrickým pohonom. V prípade mild-hybridných agregátov je použitý integrovaný štartovací generátor (ISG) druhej generácie. Výkonové spektrum siaha pri benzínových motoroch po 190 kW a 400 Nm a v prípade dieselových motorov až po 198 kW a 550 Nm. Prostredníctvom ISG sa ku každej motorizácii pridáva 17 kW a 200 Nm elektrickej podpory.

Modely s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete disponujú synchrónnym motorom s permanentným budením s výkonom 100 kW a ich systémový výkon dosahuje až 280 kW (381 k) a systémový krútiaci moment 750 Nm. S elektrickým dojazdom na úrovni 130 kilometrov podľa WLTP možno väčšinu každodenných trás absolvovať čisto elektricky. Zlepšený hybridný jazdný program sa snaží predvídať, kedy a na ktorých trasách je použitie elektrického jazdného režimu najzmysluplnejšie. Napríklad pri jazde v meste dáva GLC prednosť elektrickej jazde. GLC však dokáže vďaka novému terénnemu programu na želanie jazdiť bez použitia spaľovacieho motora aj v drsnom teréne.

Služba Mercedes me Charge

O nabíjanie striedavým prúdom z domácej siete alebo o nabíjanie z trojfázovej nabíjačky sa v hybridných modeloch dobíjateľných zo siete sériovo stará integrovaná nabíjačka s výkonom 11 kW. Okrem toho je k dispozícii aj možnosť rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom s výkonom 60 kW. So službou Mercedes me Charge bude nabíjanie na verejných nabíjacích miestach príjemnou záležitosťou. Nabíjacia sieť s približne 350 000 nabíjacími bodmi v Európe ponúka tri sadzby za nabíjanie, ktoré sú prispôsobené individuálnemu jazdnému výkonu.

Vďaka tomu je nabíjanie so službou Mercedes me Charge ešte jednoduchšie a transparentnejšie. Vodiči hybridného vozidla dobíjateľného zo siete od značky Mercedes-Benz získajú v prvom roku po registrácii exkluzívne cenové zvýhodnenie na verejné nabíjanie s pevnými sadzbami za kilowatthodinu elektrického prúdu. Okrem toho novým zákazníkom v prvom roku od registrácie a aktivácie služby odpadá povinnosť platiť základný mesačný poplatok pre tarifu M vo výške 4,90 eura. Táto tarifa osloví napríklad osoby, ktoré pravidelne dochádzajú do mesta.

Prostredníctvom služby Mercedes me Charge získajú zákazníci prístup k množstvu verejných nabíjacích staníc, ktoré sa nachádzajú napríklad v meste, nákupných centrách, hoteloch alebo na odpočívadlách. Aplikácia Mercedes me Charge vopred určí presnú polohu, aktuálnu dostupnosť a cenu na zvolenej nabíjacej stanici.

Výrazne elektrickejšia jazda

Vysoká hustota výkonu hybridnej hnacej hlavy sa dosahuje pomocou synchrónneho motora s vonkajším statorom s permanentným budením. Maximálny krútiaci moment elektrického stroja na úrovni 440 Nm je k dispozícii od prvej otáčky motora. Stará sa o vysokú agilnosť pri rozjazde a o dynamické jazdné vlastnosti. Čisto elektrické jazdenie je možné do rýchlosti 140 km/h. V prípade nového modelu GLC používa Mercedes-Benz elektromechanický posilňovač bŕzd nezávislý od podtlaku, ktorý na základe jazdnej situácie automaticky riadi flexibilné prepínanie medzi hydraulickými brzdami a rekuperáciou, čím sa vždy dosiahne najlepšia možná rekuperácia energie.

Vozidlo vďaka tomu dosahuje maximálny rekuperačný výkon na úrovni až 100 kW častejšie ako pri bežnom čisto hydraulickom brzdovom systéme. Vysokovoltový akumulátor pochádza z dielne Mercedes-Benz a jeho celková kapacita je na úrovni 31,2 kWh. Dokonca aj prázdny akumulátor možno úplne nabiť pomocou sériovej rýchlonabíjačky jednosmerným prúdom s výkonom 60 kW približne za 30 minút.

Zdroj
transport.sk
Editor
VIB, foto: Mercedes-Benz

Prečítajte si aj

Back to top button